13 °C Budapest

Azért ez durva: a magyar gyümölcs 30-40 százaléka megy a feketepiacra

2020. március 31. 08:14

A globális piacnak köszönhetően szabadon ömlik be Magyarországra az alacsony áron értékesíthető import áru, ami nem könnyíti meg a hazai termelők helyzetét. Mindezt tovább tetézi a termékekre rakódó 27százalékos áfa és a magyar gyümölcsmennyiség közel 30-40 százalékos feketepiaci értékesítése, a koronavírus globális megjelenése pedig már csak hab azon a bizonyos tortán. A magyar gyümölcstermesztők jelen helyzetéről és a jövőbeni kilátásokról a Zsendülés konferencián az Év kertésze 2018 díjat elnyert, a Fresh Fruit TÉSZ alapítója és elnöke, Juhos Csaba beszélt a HelloVidéknek.

A kérdés inkább az, hogy mit lehet kezdeni a problémákkal, mert többségükre azért van megoldás, ha nem is az én kezemben. A tőke hiánya a gátja az olyan fejlesztéseknek, amivel a szélsőséges időjárás okozta hatásokat ki lehetne küszöbölni, de a munkaerőhiányon is lehetne enyhíteni, ha lenne pénz profi gépekre. A feketekereskedelem is visszaszorulna, ha alacsonyabb lenne az áfa, a tisztább viszonyok között a bankok is jobban tudnának hitelezni. Ez az elaprózódott értékesítési rendszerre is hatna, a termelői összefogást segítené, és erősödne az integráció

- mondta el a lapnak adott interjújában Juhos Csaba, a Fresh Fruit TÉSZ alapítója. Ha érdekel még az is, mi miatt érdemes gyümölcstermesztőnek lenni Magyarországon, milyen lesz az idei termés, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét a témában!

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 23. kedd
Béla
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem