A nagy áruházláncok az ünnepek előtt több modellnél is komoly árengedménnyel csábítják a vásárlókat. Megnéztük, milyen airfryereket és milyen árakon kínálnak most a hazai üzletek.
A tűzijáték iparnak gyakorlatilag 4 nap alatt kell megkeresnie az egész éves jövedelmét. A magyar forgalom nagy része a bevásárlóközpontok parkolójában zajlik, de sokan vannak, akik Szlovákiában vásárolnak pirotechnikai eszközöket, és gyakran milliókat hagynak ott - írja a g7.
"A lakossági vásárlás 90-95 százaléka ebből adódóan az év utolsó négy napjában zajlik le" - mondta Leskovicsné Tóth Mária, aki az egyik legnagyobb magyar tűzijátékos cég, a Leskovics Pirotechnika Kft. tulajdonosa a lapnak. A gyulai cég nemcsak árusítással, hanem szolgáltatással is foglalkozik. Évi 180 tűzijátékot szerveznek például falunapokon vagy fesztiválokon, emiatt vannak év közben is bevételeik a pirotechnikai termékekből.
Az év utolsó négy napján 30-40 árusítóhellyel jelennek meg a kelet-magyarországi régióban. Ilyenkor tároló konténerekből árulják a termékeiket, olyan forgalmas helyeken, mint a nagyáruházak parkolói vagy városok főterei. A konténerek bérleti díja viszont drága, ez pedig látszik a tűzijátékok árain is. Nagyjából 100 ezer és egymillió forint között szóródnak a bérleti díjak ebben a négy napban. Egy konténer bérlése és szállítása pedig 100 ezer és 250 ezer forint körül lehet.
Míg Magyarországon csak négy napig lehet komolyabb tűzijátékokat árulni, addig Szlovákiában egész decemberben. A szabályozás miatt más szempontból is kedvezőbb helyzetben vannak a magyarországi konkurenciával szemben. Míg Magyarországon például minden árusító helyen kell biztosítani pirotechnikust, Szlovákiában nincs ilyen előírás.
Emiatt északi szomszédunknál jelentősen olcsóbbak a pirotechnikai eszközök, és sokan utaznak ki Magyarországról, hogy ott vásároljanak, akár Nagykanizsáról, Pécsről és Szegedről is - tudta meg a lap. Főleg 3-4 fős baráti társaságok mennek, és sokszor egymillió forintnál is több pénzt hagynak ott. A legtöbb árusítóhely a határ mellett található. A lapnak nyilatkozó nepper szerint mindez legálisan történik, és a forgalom az utolsó napokban jelentős.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







