A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A tűzijáték iparnak gyakorlatilag 4 nap alatt kell megkeresnie az egész éves jövedelmét. A magyar forgalom nagy része a bevásárlóközpontok parkolójában zajlik, de sokan vannak, akik Szlovákiában vásárolnak pirotechnikai eszközöket, és gyakran milliókat hagynak ott - írja a g7.
"A lakossági vásárlás 90-95 százaléka ebből adódóan az év utolsó négy napjában zajlik le" - mondta Leskovicsné Tóth Mária, aki az egyik legnagyobb magyar tűzijátékos cég, a Leskovics Pirotechnika Kft. tulajdonosa a lapnak. A gyulai cég nemcsak árusítással, hanem szolgáltatással is foglalkozik. Évi 180 tűzijátékot szerveznek például falunapokon vagy fesztiválokon, emiatt vannak év közben is bevételeik a pirotechnikai termékekből.
Az év utolsó négy napján 30-40 árusítóhellyel jelennek meg a kelet-magyarországi régióban. Ilyenkor tároló konténerekből árulják a termékeiket, olyan forgalmas helyeken, mint a nagyáruházak parkolói vagy városok főterei. A konténerek bérleti díja viszont drága, ez pedig látszik a tűzijátékok árain is. Nagyjából 100 ezer és egymillió forint között szóródnak a bérleti díjak ebben a négy napban. Egy konténer bérlése és szállítása pedig 100 ezer és 250 ezer forint körül lehet.
Míg Magyarországon csak négy napig lehet komolyabb tűzijátékokat árulni, addig Szlovákiában egész decemberben. A szabályozás miatt más szempontból is kedvezőbb helyzetben vannak a magyarországi konkurenciával szemben. Míg Magyarországon például minden árusító helyen kell biztosítani pirotechnikust, Szlovákiában nincs ilyen előírás.
Emiatt északi szomszédunknál jelentősen olcsóbbak a pirotechnikai eszközök, és sokan utaznak ki Magyarországról, hogy ott vásároljanak, akár Nagykanizsáról, Pécsről és Szegedről is - tudta meg a lap. Főleg 3-4 fős baráti társaságok mennek, és sokszor egymillió forintnál is több pénzt hagynak ott. A legtöbb árusítóhely a határ mellett található. A lapnak nyilatkozó nepper szerint mindez legálisan történik, és a forgalom az utolsó napokban jelentős.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni
- Kapitális fogás, megdőlt a rekord a Balatonon – képek
- Hét dolog, ami ahhoz kell most, hogy ne legyen rémálom az autózás
- Most megmutatjuk, micsoda fordulat jön itthon az időjárásban
- Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt