Úgy tűnik, megáll az ingatlanok drasztikus drágulása a Balatonnál, a kereslet is alábbhagyott a magyar tenger körül.
A petrezselyem és a burgonya drágul a legnagyobb mértékben idén a Nagybani piacon, a hazai kínálat nyáron továbbra is túlsúlyban van az importtal szemben. A beszámolóból az is kiderül, hogy a legtöbb termelő idén is Pest és Csongrád megyéből érkezett. Az előző évhez képest több Baranya, Fejér és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei termelőt regisztrált a piac. A termékek megjelenése a tavalyi évhez képest eltolódott, a nyári szezon két-három hetes késéssel érkezett. Ennek köszönhetően az áruhiányos időszakokban bizonyos zöldség- és gyümölcsféléknél jelentős áremelkedést tapasztalhattak a vásárlók.
Eredményes évet zárt 2019-ben a Nagybani Piac. Összesen, az év első kilenc hónapjában mintegy 240 ezer vásárlói belépést regisztráltak, a legtöbben, 145 ezer regisztrált belépéssel Pest megyéből érkeztek. A főváros és annak környéke után Fejér és Bács-Kiskun megyéből érkeznek a legtöbben vásárlási szándékkal az ország legnagyobb termelő és elosztó piacára. Bár idén a regisztrált vásárlók száma kevesebb az előző évhez képest, azonban az ügyfelek jellemzően egyre nagyobb méretű teherautókat vesznek igénybe a vásárolt áru elszállításához.
Az elmúlt kilenc hónapban regisztrált termelői belépések száma megközelíti a 130 ezret, ami kismértékű növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A hazai termelők többsége továbbra is Pest (44 ezer belépés) és Csongrád (20 ezer belépés) megyékből érkezik a Nagybani Piacra, de jelentősen nőtt Baranya, Fejér, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékből érkezők száma is.
A termelők jelenléte a piacon ingadozott az év eleji szeszélyes időjárás miatt. A termékek megjelenése a tavalyi évhez képest eltolódott, bizonyos zöldségek és gyümölcsfélék két-három hetes késéssel érkeztek a piacra. Ennek köszönhetően bizonyos termékeknél az áruhiányos időszakokban jelentős áremelkedés történt. A dinnyeszezon is közel három hetes késéssel, július 11-én indult és szeptember 15-ig tartott. A nyári nagy meleg miatt élénk volt iránta a kereslet, ezért a termelők jó szezont zártak. Az értékesítésre - a kialakult gyakorlatnak megfelelően - külön szektort biztosított a Nagybani Piac hosszabbított nyitvatartással.
A korábbi évek hasonló időszakával összehasonlítva a petrezselyemgyökér drágulása volt a legradikálisabb, a vevők 300 százalékos áremelkedést is tapasztalhattak. Idén nyáron a burgonya értéke is megnőtt, júliusban a duplája volt a tavalyi árnak. A nyár további két hónapjában pedig 20-40 százalékos drágulást tapasztalhattak a piaci vevők.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Nyáron továbbra is túlsúlyban voltak a hazai termékek az importtal szemben, a szántóföldi és primőráru mind itthoni termelőktől érkezett. Az őszi szezon kezdetén rendszeresen első importáruként jelenik meg a padlizsán, cukkini, kaliforniai paprika, de ezek az árufélék is kaphatók a magyar őstermelőknél.
(Címlapkép - MTI Fotó: Beliczay László)

Durvul az árháború a magyar boltokban: brutál húsvéti akciókat villantott az Aldi, Lidl, Spar, Tesco
A Pénzcentrum most megnézte, mik a legjobb akciók a hazai boltokban, hiszen a brutális drágulás mellett egyáltalán nem mindegy, hol vásárolunk be az ünnepre.

Kiderült a húsvéti hústitok: 2 hét múlva eldől az árstop sorsa, már olcsó sonkák lepik el a boltokat
„A jelenlegi akciós, 2000 forintos sonkák ára irreálisan alacsony most a boltokban."

Ennek sokan nem fognak örülni húsvét előtt: ezért nem lesz olcsóbb se a csokinyuszi, se a csokitojás
Március 29-én tartott sajtótájékoztatót a Magyar Édességgyártók Szövetség, beszámoltak a húsvéti várakozásokról, de a legnagyobb ágazati nehézségekről is.

Brutális árcsökkenést jelentett be a Lidl: ezek a termékek akár 29 százalékkal is olcsóbbak lehetnek
Árcsökkentési programot indított a Lidl január elsejétől, melynek köszönhetően az első negyedévben már közel 400 termék ára mérséklődött.
Nincs bevásárlás, megbízható alapanyagok utáni futkosás és hosszas konyhai előkészület. Nincs morfondírozás, hogy mit együnk ma, az étkezések tervezettek, könnyen elkészíthetőek.
Alig egy hónapja indult útjára a Designer Szörp by Gyulai Évi közösségi finanszírozási kampánya a Brancson.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
-
Évek óta nem volt erre példa a lakáspiacon: komoly előnyhöz jutottak a lakásvásárlók
Hosszú évek tartó trend fordult meg a hazai lakáspiacon: a hirdetési idők meghosszabbodtak, és a keresleti piacról a kínálati piac felé mozdult el az ágazat.
-
Klasszikus Porsche – a jövő legélvezetesebb befektetése (x)
A márka gazdag történelmében szinte csak olyan modellt találunk, amely érdemes arra, hogy megőrizzék az utókornak.
- Reviczky Gábor új dolgot próbál meg a rák ellen
- "Tudjuk jól" - a guruló dollárok volt a téma a köztévében
- A technikai sportok majdnem elöntik a magyar vízilabdázó hölgyeket - sport a tévében
- Orbán Viktor: az emberek elindultak a béke irányába Európában
- Így tud átállni Csehország oroszról amerikai fűtőelemekre
- Gigadugó az M0-áson egy baleset miatt
GYŐR - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
VESZPRÉM - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
MISKOLC - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!
DEBRECEN - Pörgessük fel együtt a hazai KKV szektort!


