A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
A friss statisztika szerint a boltban egy ember egy nap átlag 1054 forintot költött első félévben élelmiszerekre. Mobiltelefonra jutott napi 38 forint, amit persze félre kellett tenni, ruhára pedig 243 forint. Az építőanyag vásárlás nőtt a leggyorsabban.
Ennivalót, innivalót nem csak az élelmiszerboltból veszünk, de fordítva is igaz, porszívót is vehetünk az élelmiszeres nagyáruházban. A boltos statisztika egyrészt a különböző boltféleségeket csoportosítja - üzletfajtánként-, így megtudható, mennyi például az élelmiszerboltok, vagy éppen a bútor és műszaki áruházak forgalma. Ráadásul például a legnagyobb hipermarketek szinte mindent árulnak, de műszaki áruházban is árulnak kávét, ha már van kávéfőző.
Az előbbiektől eltérően bolttípusoktól függetlenül azt is összegzi a statisztika, hogy az egyes áruféleségekből mennyit vásárolnak a családok. Ez a mérés is a boltos vásárlások növekedését mutatja, de itt már áruféleségekként is lehet turkálni az adatokban.
Az élelmiszerekre költjük a legtöbbet, függetlenül attól, hol árulják. utána a ruhaféleségek jönnek a sorban, majd az építőanyagok, barkácsholmik. 2019 érdekessége, hogy testápolási cikkekből, kozmetikumokból nem nőtt előző évhez képest a vásárlások értéke.
A növekedés tempóját nézve a 20 százalékos ütemet közelítette az építőanyagok, barkácsféleségek piaca és a bútorvásárlás, ezeket a területeket az elektromos háztartási gépek követték a sorban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
És akkor rézletesen
A Blokkk.com összegzése szerint 2019 első félévében egy átlagos magyar 1054 forintot költött élelmiszerre és italra, 6,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ruhára, lábbelire naponta 243 forint jutott, 8,3 százalékkal több, mint a tavalyi első félévben. Az építőanyagokra 19,1 százalékkal költöttünk többet: napi 158 forintot. Ellenben kozmetikumokra egy százalékkal kevesebb ment el, napokra leosztva 111 forint.
Bútorra 55, tisztítószerre pedig 52 forint ment el naponta egy átlagmagyarnak - előbbi 18,1, utóbbi 8,2 százalékos növekedés egyetlen év alatt. Elektromos háztartási gépekre naponta 61 forintot kölötttek el a magyarok (17,4%-kal többet, mint 2018 első hat hónapjában), a mobiltelefonok pedig 38 forintot vettek ki naponta a kasszából, ami 15,2 százalékos emelkedést jelent tavalyhoz képest.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








