A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Havonta átlagosan 4700 forintot költenek mobiltelefonálásra, internetezésre a fiatalok - derül ki egy friss felmérésből. A legtöbben, a megkérdezettek 22 százaléka 2 ezer forint alatti összegből letudja a mobiltelefonálást, 12 százalékuk viszont több mint 10 ezer forintot fordít erre. A döntő többség azonban ahol lehet, ott az ingyenes wifit használja. A 19-29 évesek 96 százalékának van okostelefonja, a fiatalok 24 százalékával pedig már előfordult, hogy ellopták tőle a mobilját vagy elvesztette azt. Az okostelefonokat pedig bankoláshoz is egyre gyakrabban veszik elő: a K&H mobilbankos alkalmazásának 245 ezer aktív felhasználója van, ami 60 százalékos növekedést jelent éves szinten. A mobiltárcás költések összege pedig május végén meghaladta az 5 milliárd forintot.
Szinte minden fiatalnak van érintőképernyős okostelefonja: az idei első negyedévben a 19-29 éves korosztály 96 százalékának volt ilyen eszköze, ami emelkedést jelent a 2015 utolsó negyedévében mért 83 százalékos arányhoz képest - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefon-tulajdonosok mindössze negyedének, 24 százalékának lopták el a telefonját vagy vesztette azt el.
A fiatalok havi átlagban 4700 forintot költöttek a mobilhasználatra, de jelentős különbségek vannak az összegekben. A fiatalok 22 százaléka például kevesebb mint 2 ezer forintból letudta a telefonálást havonta, 34 százalékuk már 2-4 ezer forintot költött rá, 23 százalékuknál 4-7 ezer forintra, míg 19 százalékuknál 7-10 ezer forintra rúgott a számla.
A diákoknál az átlagos számla 3400 forint volt, a dolgozó fiatalok esetében már 5400 forintra kúszott fel az összeg. A felmérésből az is kiderül, hogy a fiatalok többsége - 62 százaléka - saját magának gazdálkodja ki a telefonkiadásokat. A válaszadók 13 százaléka kap mástól valamennyi támogatást telefonköltségekhez, például a szülőktől, 25 százalékuk számláját pedig teljes egészében más fizeti.
Az idén már sokkal többen használják a mobilinternetet: a 2015-ös 61 százalékról 82 százalékra emelkedett az arányuk. A felmérés szerint a fiatalok 76 százaléka ahol lehet ott wifivel, egyébként pedig mobilnettel szörföl a neten, ez jelentősen meghaladja a négy évvel korábbi 57 százalékot. Míg 2015-ben a fiatalok 35 százaléka mondta azt, hogy kizárólag wifiről netezik, az idei első negyedévben ez már csak 17 százalékukra volt igaz.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az online megoldások a pénzügyek intézésekor is egyre népszerűbbek: a K&H mobilbankos alkalmazása idén május végén 245 ezer aktív felhasználónál járt, ami 60 százalékos növekedést jelent éves összevetésben. A mobilbankolók körében a legnépszerűbb az átutalás és az egyenleglekérdezés. A mobiltárcás költések összege pedig május végéig meghaladta az 5 milliárd forintot. Az aktív mobiltárcás ügyfelek a kártyás vásárlásaik több mint 30 százalékát fizették az okostelefonjukkal.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít