Gablini Gábor: Csalókák a statisztikák, a magyar autópiac nem teljesített olyan jól 2025-ben, mint a mit a számok mutatnak.
A lakosság egy része visszafogta a költekezést májusban, és a családok tervezni kezdtek a nagyobb beruházást jelentő lakás- vagy autóvásárlás előtt, hiszen a második fél évben már elérhetők az otthonteremtést, a családokat támogató újabb intézkedések - mondta a Magyar Nemzetnek Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára a statisztikai hivatal friss jelentésére reagálva, amely szerint májusban lassult a kiskereskedelmi üzletek forgalombővülése.
Kisebb-nagyobb hullámvölgyek korábban is voltak, ami az éves kilátásokat érdemben nem befolyásolja. Most azonban inkább az a jelenség léphetett fel, hogy a babaváró támogatás, a családi autók kedvezményes vásárlási lehetősége vagy az új szuperkötvény megjelenése a kiadások átgondolásra késztette a családokat, akik változtattak fogyasztási szokásaikon. Egyes termékkörökben kevesebbet költöttek, hogy maradjon pénz a második fél évre
- mondta Vámos György a pénteken megjelent cikk szerint. Megjegyezte, hogy a lakáspiacon is érzékelhető volt az elmúlt hónapokban a fékeződés, júniusban, az otthonteremtési lehetőségek júliusi bővülése előtt már egyértelmű kivárás jellemezte az érdeklődő ügyfeleket.
A statisztikai hivatal jelentése szerint a kiskereskedelmi értékesítés májusban a szinte már megszokott hat százalék körüli havi növekedési ütemhez viszonyítva lassuló, három százalék alatti bővülést mutatott az előző évi adattal összevetve. Vámos György azonban hangsúlyozta, hogy az első öt hónapban a forgalom 5,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakában mért értéket, így továbbra is minden esély megvan az éves szinten 5-6 százalékos bővülésre.
A főtitkár arra is kitért, hogy továbbra is égető problémát jelent a munkaerőhiány. Szerinte a vasárnapi üzemelés észszerűsítésén túl megfontolásra érdemes a magyar cégeket képviselő Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség javaslata is, amely szerint tovább bővítenék a részmunkaidős foglalkoztatás lehetőségeit a kismamák, a diákok és a nyugdíjasok járulékmentes alkalmazásával.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








