Ennyiért küzdenek az izzadtság ellen a magyarok: Budapest viszi a prímet

2019. június 5. 17:28

Értékben nyolc százalékkal nőtt az izzadásgátló termékek forgalma a hazai kiskereskedelemben 2018. május és 2019 áprilisa között: 13 milliárd forint fölött költöttek rá a magyarok. Ez 20 és fél millió darab terméket jelent, öt százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában, mutat rá egy friss kutatás. A forgalomban lévő dezodorok 60+ százaléka kimondottan izzadásgátló; a kategóriát leginkább drogériákban vásároljuk. Budapest és környéke élen jár a verejtékezés elleni küzdelemben, a forgalom, mind értékben, mind darabszámban több mint harmada itt realizálódik.

A kiskereskedelmi forgalomban kapható dezodorok 62 százaléka célzottan izzadásgátló funkciót tölt be. A női és uniszex termékek viszik az értékbeli és darabszámbeli forgalom közel kétharmadát. A kiszerelések közül leginkább a spray kelendő (közel 50%), ezt követi a golyós dezodor, míg a stift bronzérmes. Ezek hárman viszik a teljes forgalom 92 százalékát értékben. "Futottak még" a gél és krém alapú izzadásgátlók - derült ki a Nielsen kereskedelmi indexéből.

A sajátmárkás izzadásgátló terméket választja a magyar, a gyártói márkák 98 százalékos értékbeli forgalommal viszik a prímet.

A hazai fogyasztók döntő többsége (több mint fele) drogériából szerzi be a terméket, de nem bánkódhatnak a nagy, 2500 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű boltok sem: övék a forgalom több mint egynegyede.

Egyre több izzadásgátló termék fogy, az értékesített darabszám tekintetében Budapest és környéke jár élen, itt realizálódik az összforgalom több mint egyharmada

- mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója. Az ország többi része kevésbé serényen küzd a verejték ellen: Északkelet- és Északnyugat-Magyarország viszi a forgalom egy-egy ötödét, míg a legkevesebb terméket délnyugaton vásárolják.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem