A karácsony közeledtével egyre többen vágnak bele a karácsonyi ajándékok beszerzésébe és otthonuk feldíszítésébe.
A weben a fotel kényelméből szinte mindent vásárolhatunk a világ bármely szegletéből. De a magyar vásárlónak ez kevés: nekiveselkedik, felkerekedik és bevásárló turistáskodik is, évről-évre egyre többet. 2018-ban harmadával. A hozzánk érkező bevásárlóturisták közül a szlovákok költötték a legtöbbet.
A bevásárlóturizmusnak mélyek a gyökerei, amit nagyon sok évvel ezelőtt az áruhiány mozgatott, és nem is nagyon számított, hogy mi mibe került ott kint, csak legyen itthon. Később, amikor váltott a magyar gazdaság és a kereskedelem, és a boltosok számára megszűnt az árubeszerzés korlátozása (volt olyan is jó néhány évtizeddel korábban), az ár lépett előre, persze a valuta árfolyamokkal és az utazási költségekkel, főleg a benzinárakkal együtt az élen. És a számokból úgy tűnik, a vásárlók vadászösztöne és a turkálás öröme - szaknyelven a vásárlás élménye - ott kint is erős maradt - írja a blokkk.com szakportál.
A bevásárlóturizmust a statisztikában az egynapos kiutazások között kell keresgélni. Az első szembetűnő változás, hogy vásárlási céllal egyre több alkalommal kerekedtünk fel. Főleg abban az időszakban ugrott meg a bevásárlóturistáskodás, amikor a jövedelmek növekedése révén több lett a családok pénze, döntő részben az elmúlt három esztendőben.
A pénz ment is, jött is
Utazgathatunk sokat bevásárolni távoli tájakra, de hát a legfontosabb kérdés az, mennyit is költünk. Nos, úgy tűnik, egyre többet. Öt esztendő alatt összesen két és félszeresére hízott a magyarok bevásárlóturizmusa, ezen belül 2018-ban harmadával ugrott meg az előző évhez képest.
z egynapos külföldi kiruccanások összes költése (amiben más utazási célok is benne vannak) már nem nőtt ennyire, de végül mindent egybevetve az rajzolódik ki a statisztikából, hogy miközben egyre több a pénzünk, egyre többet utazgatunk külhonba és ott egyre többet is vásárolunk a bevásárlóturizmus (tehát a vásárlási célú utazgatások) keretében. Hogy megéri-e? Bizonyára nem nőne a vásárlásoknak ez a szelete, ha nagyon rossz bolt lenne. És hiába a web, a kalandozás, a turkálás öröme is sokat számít ezek szerint.
A legtöbbet egyébként Ausztriában vásárolgatnak a magyar bevásárlóturisták, ami köztudottan nem egy olcsó ország. Feltehetően az osztrák boltok kínálatában vannak olyan színfoltok, amiért mégis megéri felkerekedni. És nyelvi nehézség sem lehet olyan sok, mivel minél közelebb van egy osztrák bolt a magyar határhoz, annál kevésbé. Már 2018 első három negyedévében (erről ez az utolsó adat a bejegyzés összeállításakor) többet vásároltak a magyarok Ausztriában, mint 2017 egészében. És sokat bóklászunk szlovák és szerb boltokban is, bár úgy tűnik, az osztrák bevásárló viszonylat hozza a magyarok bevásárlóturizmusának a felét.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Azért jöttek hozzánk is
Az egynapos Magyarországra irányuló utazások körében a vásárlási célú kirándulások száma 2018-ban 10 millió volt. Ez az összes ideirányuló egynapos utak negyede. És a bevásárlóturizmus (tehát a bevásárlási célú utazások) keretében elköltöttek a külhonból ideránduló vásárlók 176 milliárd forintot, ezen belül élelmiszerekre 60 milliárdnyit.
A magyar boltokba érkező bevásárlóturisták közül a szlovákok vásárolták a legtöbbet 2018-ban, több mint 50 milliárd forint értékben (különféle élelmiszereket, iparcikkeket). Az osztrák vásárlók 40 milliárd forint feletti, a románok valamivel 40 milliárd forint alatti összegben költekeztek nálunk 2018-ban. A mérleget nézve végül a magyar boltosok jártak jobban eddig a bevásárlóturizmusból.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Mennyire ismered a lakás-előtakarékossági lehetőségeket?
Mire fordítanád szívesen a lakás-előtakarékossági szerződésed?
-
A digitalizáció és az együttműködés lehet a KKV-k túlélésének egyik kulcsa 2025-ben
A Billingo kollaborációs programmal hívja fel a figyelmet a vállalkozói összefogás előnyeire.
-
Mire használnád a lakástakarék-megtakarításodat?
Milyen szempontok fontosak egy megtakarítás kiválasztásánál?
-
Karácsonyi bevásárlás? Nézzük, milyen akciók lesznek a Lidlben
Az áruházlánc akciós kínálata az ünnepi menüre fókuszál.
-
Így védheted ki a legdurvább pénzügyi átveréseket: az OTP Bank szakértője válaszol
Bényi Mónikát, a Csaláskezelési osztály vezetőjét kérdeztük.
-
Felújítanál vagy vásárolnál a lakástakarékodból?
Mire költenéd a lakásszámládat?
-
Végre fellélegezhetnek a kisvállalkozók? Ez vár rájuk 2025-ben
Az OTP Bank elemzői mérsékelt javulást várnak.
-
Netes vásárlásokhoz is tökéletes választás a Mastercard Gold betéti kártya (x)
Akár online vennénk koncertjegyet karácsonyi meglepetésként, akár egy hagyományos boltban szereznénk be az ajándékokat, a Mastercard Gold betéti kártya mindkét esetben kéznél van.
-
Az ASUS újdonsága tökéletes üzleti partnered lesz (x)
A munkaerőpiac digitalizációjának gyors ütemében a mesterséges intelligencia megjelenése új korszakot nyitott.