Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szokásos vizsgálatával járul hozzá ahhoz, hogy az óév elbúcsúztatásakor és az újesztendő köszöntésekor megfelelő termékek kerülhessenek az ünnepi asztalokra. Meglepő eredmények születtek.
Az év végén, szilveszter előtt az ITM akkreditált Élelmiszer és Vegyipari Laboratóriuma húszféle virslit vizsgált meg abból a szempontból, hogy a gyártók betartják-e a Magyar Élelmiszerkönyv előírásait, és hogy a termék elnevezése nem tartalmaz-e megtévesztő tájékoztatást. Az ellenőrzés a virslik fehérje-, zsír-, nedvesség- és sótartalmára terjedt ki.
Az egyik termék zsírtartalma meghaladta az előírt határértéket, egy másiké pedig a címkén feltüntetett értéknél volt jelentősen magasabb. A harmadik esetben pedig a termék fehérjetartalma nem érte el az Élelmiszerkönyvben előírt minimumot.

A fogyasztóvédelmi hatóság a vásárlók megtévesztése miatt bírságot szabott ki, a gyártókat az Élelmiszerkönyv előírásainak betartására kötelezte. Az ellenőrzött virslik adatai a tudatos vásárlói döntések elősegítéséhez itt érhetőek el. A magyar fogyasztóvédelemben a biztonság az első. Az ITM célja a rendszeres termékvizsgálatokkal az, hogy a vásárlók az üzletekben és a webáruházakban az előírásoknak mindenben megfelelő termékek közül válogathassanak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








