A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
A tavalyi III. negyedév végén a 9 milliónál is több forgalomban lévő hazai bankkártya csaknem 70 százaléka képes volt az érintőkártyás fizetésre - írja a Világgazdaság.
A Magyar Nemzeti Bank statisztikái szerint a tavalyi III. negyedév végén a forgalomban lévő bankkártyák csaknem 70 százaléka képes volt az érintőkártyás fizetésre. Az ezzel a funkcióval rendelkező kártyák aránya 10 százalékkal emelkedett 1 év alatt.
A kártyás fizetést biztosító POS-termináloknak ugyanakkor már több mint 80 százaléka volt képes az érintőkártyás tranzakciók lebonyolítására. Az emelkedés itt is jelentős, hiszen ez az adat 2016 szeptemberének végén még csak 73,5 százalék volt.
Túlsúlyba kerültek az érintőkártyás fizetések a tranzakciók értékének terén is: tavaly a nyári negyedévben a hazai bankkártyákkal lebonyolított 981,15 milliárd forintos forgalom 62,9 százalékát érintéses fizetéssel bonyolították.
A tranzakciók száma tekintetében még nagyobb, csaknem 75 százalékos az érintőkártyás fizetések aránya. A fejlődés gyorsaságát jól érzékelteti, hogy 2014 III. negyedévében még csak a fizetések alig több, mint 15 százalékánál használták az érintőkártyás funkciót.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét
- Nehezen elérhetőek a háziorvosok
- A magyar háztartások közel egyharmadában még mindig fával fűtenek
- Piros lapot kapott Kerkez Milos, csapata fellebbez a döntés ellen
- Szijjártó Péter: ez történelmi esemény
- Moszkva atomháborúval fenyegette meg Varsót