A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
Egy új autó megvásárlása bizony nem olcsó mulatság, éppen ezért a többség nem is engedheti meg magának, hogy túl sokszor cserélgesse gépkocsiját. Ugyancsak jelentős kiadásokkal járhat az is, ha meglévő autónkban megy tönkre valami. Így aztán semmi meglepő nincs abban, hogy a pénzünkért cserébe elvárjuk, hogy a kiválasztott autó a lehető legmegbízhatóbb legyen. Egy friss tanulmány pontosan ebből a megbízhatósági szempontból vizsgálta és csoportosította a különböző autómárkákat.
Egy vadonatúj autó megvásárlása bizony több millió forintos kiadást is jelenthet, nyilván nem véletlen, hogy Magyarországon sokan inkább használt gépkocsit vásárolnak. Természetesen az autó megvásárlását követően is lehetnek további, akár igen magas költségeink, amennyiben valami meghibásodik a gépjárműben.
Éppen ezért a megfelelő autó kiválasztásánál kiemelkedő szempont, hogy az adott márka mennyire számít megbízhatónak. Nincsen ez másképp a tengerentúlon sem: az amerikai J.D. Power vállalat évről évre megvizsgálja, hogy melyek a legmegbízhatóbb (és a legkevésbé megbízható) autómárkák.
Legutóbbi tanulmányukban 3 éves gépkocsikat vizsgáltak meg azok megbízhatósága szempontjából. A tanulmányhoz 36 896 autótulajdonos válaszait használtak fel, akik mindannyian a kocsik eredeti tulajdonosai. A Tesla nem szerepel a tanulmányban, mivel nem volt elegendő válasz ezzel a márkával kapcsolatban.
A tanulmány szerint az autók megbízhatósága összességében sokat javult az utóbbi években. Érdekesség, hogy korábban a luxusmárkák dominálták ezt a listát, mostanra azonban felzárkóztak a tömegmárkák is.
A J.D. Power azt számolta, hogy a 2015-ös autók esetében 100 kocsira hány probléma jutott az elmúlt 12 hónapban. Az ipari átlag 142 probléma 100 autóra. A tanulmány lefed 177 különleges problémát is, melyeket hét nagy kategóriába csoportosít: külső, vezérlők/kijelzők, ülések, belső tér, vezetési élmény, audió/kommunikációs eszközök, szórakozás, navigációs rendszerek, klíma, motor.
A fejlődés ellenére azért még van min javítani. Különösen gyakran van probléma a beépített hangfelismeréssel és a beépített bluetooth-kapcsolattal. Ennek ellenére Dave Sargent, a J.D. Power globális autóipari részlegének alelnöke úgy véli, hogy a járművek megbízhatósága minden bizonnyal a legmagasabb szintű valaha.
Íme, ezek a legmegbízhatóbb autók:
Kisautó:
- Kia Rio
- Chevrolet Sonic
- Nissan Versa
Prémium kisautó (mindössze két autó található ebben a kategóriában):
- Lexus CT
- BMW 2 Series
- Kicsi SUV:
- Hyundai Tucson
- Chevrolet Trax
- Volkswagen Tiguan
Kicsi prémium SUV:
- Audi Q3
- BMW X1
- Mercedes-Benz GLA
Kompakt SUV:
- Chevrolet Equinox
- GMC Terrain
- Ford Escape
Kompakt prémium SUV:
- Mercedes GLX Class
- Porsche Macan
- Lexus NX
Kompakt autó:
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Toyota Pruis
- Buick Verano
- Nissan Leaf
Kompakt prémium autó:
- Lexus ES
- Infiniti Q40
- BMW 4 Series
Közepes autó:
- Chevrolet Malibu
- Toyota Camry
- Buick Regal
Prémium közepes autó (mindössze két autó található ebben a kategóriában):
- Lexus GS
- BMW 5 Series
Közepes pickup (mindössze két autó található ebben a kategóriában):
- Toyota Tacoma
- Nissan Frontier
Közepes SUV:
- Chevrolet Traverse
- Buick Enclave; Hyundai Santa Fe; és Toyota Venza
Prémium közepes SUV:
- Lexus RX
- Lincoln MKX
- Lexus GX
Nagy autó:
- Buick LaCrosse
- Chevy Impala
- Ford Taurus
Nagy SUV:
- Ford Expedition
- Chevy Tahoe
Nagy pickup (mindössze két autó található ebben a kategóriában):
- Ford Super Duty
- Chevrolet Silverado HD
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








