A karácsonyi időszakban a magyar családok bőséges hazai halkínálathoz juthatnak, az árak a tavalyi szinten maradnak.
A magyarok nagy részét lázban tartja a november végi akcióőrület, a Black Friday. Idén rekordszámú kereskedő csatlakozott az Amerikából átvett kezdeményezéshez, a legnagyobb áruházláncokban pedig nem is csak egy napig várták a vevővek szuper akciókkal, hanem még ma is rendkívüli kedvezményekkel juthatunk elektronikai cikkekhez, utazásokhoz. Ugyanakkor az akciók nem mindenkit hoznak lázba. Hajdú Péter és Havas Henrik például egyáltalán nem foglalkozik a leárazásokkal.
Vásárlási rekordokat döntögettek az amerikaiak november 24-én, pénteken, a hálaadás csütörtökje utáni fekete pénteken. Ez derül ki a hírügynökségek beszámolóiból. A Reuters azt írja, mintegy 7,9 milliárd dollárt költöttek el az amerikaiak a különböző webshopokban, ugyanakkor a hagyományos üzletek is jelentős bevételre tettek szert. A legnépszerűbb termékek között említik a televíziókat, játékkonzolokat, laptopokat, és persze a gyerekjátékokat.
Kereskedelmi szempontból ez a nap az egyik legsikeresebb: a tengerentúlon tényleg óriási akciókkal várják a vásárlókat, akár 70 százalék kedvezmény sem ritka. Nem csoda, hogy sok vevő már az éjszakát a bejárat előtt tölti, hiszen a legjobb árú termékekből nem tesznek ki túl sokat az üzletek polcaira. Nyitáskor tehát a vevők szabályszerűen megrohamozzák az üzleteket, egymást és az áruházak alkalmazottait sem kímélve. Idén sincs ez másképp, az interneten már rengeteg videó kering, amin egymást tapossák, ütik-vágják az emberek, hogy megkaparinthassák az oly nagyon áhított terméket.
Magyarországon azért még messze nem ilyen durva a helyzet. Viszont idén rekordszámú kereskedő csatlakozott az Amerikából átvett kezdeményezéshez. A GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei negyedik felméréséből kiderül, hogy az e-kereskedők csak a fekete péntek napjára mintegy 1,1 millió rendelést és 25-30 milliárd forintos forgalmat vártak.
Ráadásul sok áruház nem csak egyetlen napra készült elképesztő akciókkal, de egész hétvégén tart az árleszállítás. Van, ahol 60 ezer forinttal olcsóbban lehet most beszerezni egy okostévét, de aki laptopot, telefont vagy akár kávéfőzőt szeretne vásárolni, az is nagyon jól járhat még ma is.
Vannak viszont olyanok, akiket tökéletesen hidegen hagynak az akciók.
- mondta Hajdú Péter Bochkor Gábor vasárnap este adásba kerülő részének felvételén.
Nem csak ő, de Havas Henrik sem foglalkozik a leárazásokkal. Havas elmondta, eddigi életében csak egyetlen egyszer gondolt arra, hogy alkudnia kellett volna valamiből. Ez akkor történt, amikor az autókereskedő 1 millióval is olcsóbban adta volna a BMW-jét, ha alkudott volna.
- idézi Havast aRipost.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Hargitai Bea viszont nem értett egyet a férfiakkal, szerinte csak a hülyék vásárolnak teljes áron. Ő például figyelemmel követi az akciókat, gyűjti a kuponfüzeteket és részt vesz a pontgyűjtő akciókban is.
A héten mi is foglalkoztunk azzal a témával, megéri-e részt venni a különféle hűségprogramokban és lelkesen gyűjtögetni a pontokat, matricákat.
- mondta kérdésünkre válaszolva Berényi Konrád marketingszakértő.Szerinte több területen is segíthet egy pontgyűjtő rendszer. Egyrészt hűségesebbé teheti a vevőket, hiszen ha már van kártya, sokan szívesebben térnek vissza az azt kibocsátó üzletbe, hiszen a vásárlások után valamennyit visszakapnak a költéseikből. Másrészt bizonyos szinten terelni is tudják így a vevőket: a kártyatulajdonosok egyes termékeket például olcsóbban vásárolhatnak meg, vagy egyes termékek vásárlása esetén több pontot írnak jóvá számukra. E mellett egy-egy ilyen akció arra is jó lehet, hogy felvegyék a versenyt a konkurenciával.
- mondta Berényi, hozzátéve, a készpénz-visszajuttatás mértéke cégenként, szolgáltatásonként jócskán eltérő, ám jellemzően az elköltött összeg kevesebb, mint egy százaléka. Ez azonban nem számít, a lényeg, hogy a vásárlók úgy érezzék, kapnak valamit. Ráadásul a különféle akciókkal becsalogatott vevők általában végül többet is költenek, mint amennyit eredetileg terveztek. Igaz, ez leginkább a különböző kuponos akcióknál figyelhető meg.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








