A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Az árak januárban átlagosan 2,3 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Ez azt jelenti, hogy gyorsul a drágulás, hiszen decemberben még csak 1,8 százalék volt az infláció éves alapon - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.
Nagyjából 1,9 és 2,6 százalék közötti inflálcióra számítottak a Portfolio elemzői. Legnagyobb mértékben a a járműüzemanyagokat is tartalmazó egyéb cikkek és a szeszes italok, dohányáruk drágultak.
12 hónap alatt, 2016. januárhoz viszonyítva:
- Az élelmiszerek ára 1,4 százalékkal emelkedett, ezen belül a cukoré 15,3, a sertéshúsé 9,6, a sajté 4,6, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 3,5 százalékkal.
- A baromfihús ára 16,4, a tojásé 5,0 százalékkal csökkent.
- Átlag felett, 6,9 százalékkal drágultak az egyéb cikkek (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek), ezen belül a járműüzemanyagokért 15,2 százalékkal kellett többet fizetni.
- A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 2,5, a szolgáltatások 1,4, a ruházkodási cikkek 1,0 százalékkal drágultak.
- A háztartási energia ára kismértékben, 0,1 százalékkal nőtt. A tartós fogyasztási cikkekért 0,4 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.
Tavaly decemberhez viszonyítva:
- A fogyasztói árak átlagosan 0,4 százalékkal nőttek. Az élelmiszerek 0,6 százalékkal drágultak, ezen belül az idényáras élelmiszerek 6,6, a sajt 2,2, a sertéshús 1,6, a kenyér 1,5 százalékkal.
- A baromfihús ára 12,9, a tojásé 5,6, a tejé 4,3 százalékkal csökkent, aminek e termékek áfakulcsának 5 százalékra történő mérséklése az oka.
- A legnagyobb mértékben az egyéb cikkek ára emelkedett (1,7 százalékkal), ezen belül a járműüzemanyagoké 3,3 százalékkal.
- Átlag felett, 0,9 százalékkal drágultak a szeszes italok, dohányáruk.
- A háztartási energia és a tartós fogyasztási cikkek ára kismértékben, 0,1 százalékkal nőtt. A szolgáltatások ára 0,2 százalékkal mérséklődött.
- A ruházkodási cikkekért 2,5 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








