2 °C Budapest
Ezek lesznek a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok 2016-ban

Ezek lesznek a legnépszerűbb karácsonyi ajándékok 2016-ban

2016. december 22. 13:03

A szórakoztató és elektronikai cikkek mellett az adventi naptár, a Soy Luna, az intelligens gyurma, a Lego és a Star Wars az idei karácsony slágerei.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Míg régebben a karácsonyi ajándékok beszerzése az adventtel kezdődött, addig a Google adatai alapján évek óta megfigyelhető, hogy a vásárlás hetekkel korábban, már november közepén elkezdődik. Ez az eltolódás részben a kereskedők novemberi akcióival és leárazásaival magyarázható - derül ki a Google és az Árukerső idei keresési trendek alapján készített vizsgálatából.

Idén november 25-én, a Black Friday napján, a kereső oldalon a látogatások száma átlagosan négyszer magasabb volt, mint egy átlagos novemberi pénteken. A termékeket tekintve a tavalyi évhez hasonlóan idén is ez az időszak a szórakoztatóelektronikai cikkekről, elsősorban az okostelefonokról és játékkonzolokról szólt: Huawei P9, Apple iPhone 5s, Samsung Galaxy S7, Xbox One, Sony PlayStation 4, hogy csak néhányat említsek a legnépszerűbb modellek közül.

Sokan keresnek adventi koszorút, adventi naptárat és karácsonyi díszeket is, valamint meglepő módon egyre többen szeretnék online megrendelni karácsonyfájukat is.

Míg 2015-ben a Jégvarázs volt a karácsonyi szezon sztárja, a keresések alapján kimutatható, hogy a helyét idén a Soy Luna termékek vették át. Továbbra is sokan keresik az úgynevezett ‘intelligens gyurmát’, amely 2015 decemberének volt a nagy felfedezettje, de még idén is nagy népszerűségnek örvend. Szintén meghatározó a játékok iránti kereslet, idén elsősorban a Lego és a Fisher Price termékek a népszerűek. Az új Star Wars idei epizódjának bemutatója miatt a filmhez kapcsolódó ajándéktermékek iránti kereslet emelkedése is látható - mondta Rácz Csaba az Árukereső.hu ügyvezetője.

A keresési trendeket tekintve a Google szerint az utóbbi évek egyik legnagyobb változása a mobil eszközök előretörése. Hazánkban ma már a lakosság 61 százaléka rendelkezik okostelefonnal, ami közel a duplája a 2014-es adatoknak. Ez a vásárlói szokásokra is hatással van.

A vásárlók egyre gyakrabban gyűjtenek ötleteket és keresnek termékleírásokat az eszköz segítségével.

Az online adatgyűjtés sokszor a boltban, nézelődés közben történik. Ezzel is magyarázható, hogy a vásárlók számára az online és offline vásárlási élmény egyre inkább összekapcsolódik, kiegészíti egymást.

A mobiltelefonok elterjedése teljesen átformálta az életünket. Azzal, hogy napjaink elengedhetetlen részévé vált az okostelefon, alapvetően megváltoztak a vásárlási és fogyasztói szokásaink. Úgynevezett szándék-vezérelt pillanatok jöttek létre, amelyekben azért fordulunk a telefonunkhoz, mert valamilyen helyzetben azonnali megoldásra van szükségünk. A márkák számára kiemelkedően fontos, hogy ezekben a pillanatokban jelen legyenek, és gyors és releváns válaszokkal álljanak elő.

- mondta Bíró Pál, a Google magyarországi iparági vezetője.

NEKED AJÁNLJUK
A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. november 30. kedd
András, Andor
48. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?