Az egyes promóciókban akciósnak hirdetett termékek száma nagyarányú volt a nem akciós termékekéhez képest, az akciós időszak pedig hosszabb az akció nélküli időszaknál.
A fiatalok 90 százaléka ajándékokkal is készül az ünnepekre: a legtöbben a szülőket, partnerüket vagy házastársukat, és a többi családtagjukat ajándékozzák meg, 10-ből 3 fiatal pedig a barátokat is meglepi év végén. A 19-29 éves magyarok átlagosan 7 embernek vesznek ajándékot és körülbelül ugyanannyit költenek, mint tavaly, azaz 24 ezer forintot, az üzleteket pedig leginkább december elejétől rohanják meg. A kézzel készített ajándékok viszont nem túl népszerűek: mindössze 10-ből 1 fiatal készíti saját maga meglepetései nagyobb részét.
A nők számára fontosabb az ajándékozás: 73 százalékuk ad valamit a párjának, míg a férfiaknak csak az 52 százaléka teszi meg ugyanezt - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexének adataiból. A 19-29 éves magyar fiatalok zöme, 90 százaléka, ajándékokkal is készül az ünnepekre. Olyanok is vannak azonban, akik egyáltalán nem költenek ilyenkor meglepetésekre: a férfiak 15 százaléka, míg a nők 4 százaléka teljesen kihagyja a karácsonyi ajándékozást.
Első a család
Az ajándékozók legnagyobb része, 81 százaléka, a szüleit lepi meg, de sokan kedveskednek partnerüknek vagy házastársuknak, illetve más családtagjuknak is. A barátoknak 10-ből 3 fiatal, főleg a budapestiek vásárolnak karácsonykor. A megkérdezetteknek átlagosan 7 ember karácsonyi meglepetéséről kell gondoskodniuk, a nőknek ennél kicsit többeknek, 8 embernek kell ajándékot beszerezniük, míg a férfiak 6 főnek vásárolnak.
Rohanás az üzletekbe
Nem túl népszerűek a saját készítésű ajándékok, a fiatalok több mint fele egyáltalán nem tervez barkácsolni az ünnepekre. Az aktív dolgozók - akik már vásároltak interneten is - többsége még mindig leginkább az üzleteket preferálja: 63 százalékuk az összes vagy a legtöbb ajándékot személyesen az üzletekben vásárolja meg. A válaszadók mindössze 22 százaléka mondta azt, hogy az internetről szerzi be az ajándékok többségét, de 45 százalékuk néhány ajándékot biztosan a neten vesz meg.
A felmérésből az is kiderül, hogy azok többsége, akik tervezik, hogy néhány dolgot a neten szerezzenek be, nem vásárolnak többet az interneten keresztül a karácsonyi időszakban, mint az év többi részében.
Marad a decemberi roham
A megkérdezett fiatalok kisebb része intézi el viszonylag korán a vásárlásokat: mindössze 24 százalékuk kezdi el november második felében a készülődést, de a legtöbben - 42 százalék - csak decemberben látnak neki, 19 százalék pedig az utolsó pillanatokra hagyja.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A fiatalok többsége, 54 százalék, ugyanannyit tervez költeni idén is, mint a tavalyi karácsonyi szezonban. Átlagosan 24 ezer forintból intézik el az ajándékvásárlásokat, a budapesti fiatalok azonban átlagosan sokkal többet szánnak az ajándékokra: míg a fővárosban 35 ezer forinttal kalkulálnak az ajándékok beszerzésére, vidéken ezt 21 ezer forintból oldják meg.
Címlapkép: MTI / Balogh Zoltán
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








