Új trendek jönnek: lassan már a nyugdíjasok se fizetnek készpénzzel

Új trendek jönnek: lassan már a nyugdíjasok se fizetnek készpénzzel

2016. november 28. 13:33

Az érintéses és mobilfizetési technológiáknak köszönhetően új vásárlási szokások jelennek meg a karácsonyi bevásárlások idején. Egyre inkább előtérbe kerülnek a gyors és kényelmes érintéses és más innovatív fizetési technológiák a készpénzzel szemben.

Jelenleg 165 millió érintőkártya és 3,4 millió NFC technológiával rendelkező terminál van használatban Európa-szerte. A Visa 2016-os Digitális Fizetések tanulmánya szerint az érintéses fizetési megoldás használatának aránya a tavalyi 36 százalékról 2016-ra már 52 százalékra nőtt, ez pedig nem csupán az egyre több fiatal, a technológiában jártas vásárlónak köszönhető. Az érintéses fizetés minden korcsoportban népszerűvé vált, és 

a legnagyobb használati növekedés az 55-64 év közötti korosztályban volt tapasztalható, ahol mintegy 64 százalékkal volt magasabb az érintéses technológiát választók aránya, mint egy évvel ezelőtt.

Az érintéses fizetés nyújtotta előnyöknek köszönhetően a vásárlók további fizetési megoldások iránt is egyre nyitottabbá válnak. A Visa felmérése szerint 2016-ban a fogyasztók 44 százaléka használt mobilalkalmazást fizetésre, a tavalyi 38 százalékos arányhoz képest. A megkérdezettek közel fele (46 százalék) nyilatkozott úgy, hogy a mobil és viselhető technológiák által nyújtott fizetési lehetőségek megkönnyítették a vásárlási folyamatot. Ez a megnövekedett kényelem a digitális pénztárca elterjedését is segíti a különböző vásárlási csatornákon belül.

Az európai vásárlók nagymértékben érdeklődnek a digitális pénztárca használata iránt, legyen szó személyes (37 százalék), alkalmazásokon keresztüli (51 százalék), vagy online (56 százalék) vásárlásokról. A felmérés arra is rávilágított, hogy a megoldás legnagyobb előnyének a kényelmet (61 százalék) értékelték a fogyasztók, valamint azt, hogy segítségével bárhol és bármikor fizethetnek (59 százalék).

Showroomer és webroom

A tanulmány arra is rámutatott, hogy a fogyasztók az online és bolti csatornák kombinációját használják a vásárlásoknál, különös tekintettel, ha nagyobb értékű tárgyról, szolgáltatásról van szó. Tízből hét európai vásárló nevezhető ‘showroomer’-nek, akik először megnézik az üzletben a megvásárolni kívánt terméket, és csak utána rendelik meg azt online. Ezzel párhuzamosan 66 százalék azoknak az aránya, akik ‘webroomer’-nek tekinthetők, azaz először online hasonlítják össze a termék árait, majd csak utána vásárolják meg a kiválasztott terméket az üzletben. 

Ne maradj le a 10 millió forintos támogatásról!

Egyre több család igényli a babaváró hitelt. A termék népszerűsége nem véletlen, a feltételek teljesítése esetén ugyanis nem kell visszafizetni az akár 10 milliós támogatást. Külön ki kell emelni, hogy a babaváró program 2021 keretében felvett személyi hitel szabad felhasználású, azaz bármire elkölthető. Fontos tudni ugyanakkor, hogy a babaváró hitelhez minden bank más feltételeket szab: például más az elvárt minimális jövedelem és a jövedelem terhelhetősége. A megújult Pénzcentrum babaváró hitel kalkulátor az aktuális banki feltételek alapján pontosan megmondja, melyik banknál milyen feltételekkel kaphatsz kamatmentes hitelt. Kalkulátorunkban egy kattintással megtudhatod, hogy a jövedelmed alapján mely bankoknál érhető el számodra a babaváró hitel. Ne maradj le a támogatásról, még akkor sem, ha nem tervezel gyereket, mert ügyesen befektetve még így is megérheti igényelni a babaváró hitelt. (x)

A növekvő számú, online karácsonyi kedvezmények ellenére a vásárlók mintegy 60 százaléka még mindig szívesen vásárol üzletekben, ahol beszélhet az eladókkal, és személyesen megtekintheti a lehetséges ajándékokat.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 14. péntek
Bonifác
19. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?