Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
A boltokban, áruházakban és a nagykereskedésekben változatlan létszám mellett ötödével több állást kínálnak, hiába az eladók néhol háromszázezret is elérő fizuja. Másfélszeresére ugrott a túlóra. A több szabad vasárnap több eladót igényelne, ami nincs: jöhet az ingyenes hálózsák juttatás?
A KSH friss adatai szerint tovább nőtt az üres álláshelyek száma a kereskedelemben 2016. második negyedévében. Az év első három hónapjához képest a betöltetlen munkahelyek száma 789 darabbal emelkedett, ami 20 százalékos megugrás három hónap alatt a 4 főnél többet foglalkoztató kereskedelmi vállalkozásoknál, ez pedig nem kevés aggodalomra ad okot - írja a Blokkk.com.
Az üres álláshelyek számának növekedése 2013. óta folyamatos. 2013-ban még csak 1400-1700 között hullámzott a betöltetlen álláshelyek száma a kereskedelemben, ami persze több volt a 2012-es esztendőben mért adatsornál, 2014-ben azonban már felkúszott két és félezerre is. 2015. a megugrás esztendeje volt az üres álláshelyek mutatóját nézve, hiszen nem csak túllépte a háromezres határt, hanem a harmadik negyedévben 3725-re ugrott fel a mérőszám.
A KSH adatainál a valóság feltehetően sokkal ridegebb. A kiskereskedelmi értékesítőhelyek számából kiindulva, mely 141 ezer, úgy tűnhet, hogy nem is olyan vészes a helyzet. Azt feltételezve, hogy egy boltban legfeljebb egy betöltetlen álláshely lehet, akkor több mint 135 ezer boltban minden a legnagyobb rendben, a 4.608 üres álláshely mellett. Az Aldi és a Lidl a csúcsgázsijaik mellett is azonban százszámra hirdetik az állásokat, ami azért azt jelzi, a KSH adatainál vészesebb a munkaerőhiány. Feltehetően azt azonban pontosan mutatják a Hivatal számai, hogy 2012-höz képest háromszorosára nőtt a betöltetlen álláshelyek aránya.
Jött a túlóra rekord: a több szabad vasárnap már nem fér bele
Sok választása nincs a boltosoknak, azokkal kell dolgozniuk,, akik reggelente bejönnek az áruházba. Meg is ugrott a túlóraszám 2016-ban, hiszen első negyedévben még csak egymillió felett mozgott a kiskereskedelemben a KSH adatai szerint, második negyedévben viszont már 1,4 millió óra felett járt a mutató. 2015. karácsonyi időszakát nem számítva ennyit boltosoknak túlórázniuk még nem kellett.
Ha több szabad vasárnapot kellene majd adni, több ember kellene a boltba. Az alkalmazotti létszám 2016. egyes hónapjait nézve semmit sem változott, 192-193 ezer fő volt a kiskereskedelemben, tehát nincs új munkaerő a munkaerőpiacon.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Lehetne persze a boltban is aludni az egyszerűség kedvéért, de félő, hogy akkor még jobban nőne a munkaerőhiány. Lassan elérkezik a kereskedelem oda, hogy már csak a vásárlók tudnának a pult mögé állni. A pénztárkezelést biztosan szívesen el is vállalnák, mindez azonban nem is olyan nagy túlzás, hiszen a diszkontosodott önkiszolgálás és az önkiszolgáló pénztár ebbe az irányba mutat.
Máshol sem rózsásabb a helyzet
2016. első negyedévében 36 ezer üres álláshelyet tartott nyilván a KSH a vállalkozások körében, a versenyszférában. Úgy tűnik, tovább romlott a helyzet, hiszen második negyedévben már 38 883 betöltetlen munkahelyet számolt össze a KSH, ami 8 százalékos növekedés egy negyedév alatt. Egy évvel korábban még csak 28 ezer betöltetlen álláshely volt a versenyszférában, így a növekedés tízezer, harmadával több ember kellene a cégeknek.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








