Mit ki nem találnak: tényleg olyan jó a vegán kozmetikum?

2016. május 22. 11:03

A "minimál szépségápolás" jelenleg a legnépszerűbb beauty trend a magyar nők körében. Emellett sokan figyelnek arra, hogy állatokon nem tesztelt termékeket használjanak, és szintén nagy tábora van a természetközeli, illetve saját készítésű kozmetikumot használóknak.

A magyar nők közel fele híve a "minimál szépségápolásnak", azaz az olyan kozmetikai termékek használatának, amelyek minél kevesebb összetevőt tartalmaznak - derül ki a CD szépségápolási márka és az NRC Piackutató friss reprezentatív felmérésből, amely azt vizsgálta, milyen szépségápolási irányzatokat, trendeket igyekeznek beépíteni a napi rutinjukba. A válaszadók 46 százaléka véli úgy a kozmetikumok alapanyagai esetében, hogy "minél kevesebb, annál jobb". A második leggyakoribb trend, amelyet a honi hölgyek követnek mostanában, az állatvédelem, 27 százalékuk figyel arra, hogy lehetőleg olyan termékeket használjon, amelyeket nem tesztelnek állatokon.

Előbbivel összefügghet, hogy a válaszadók 11 százaléka használ vegán, azaz állati összetevőtől teljesen mentes kozmetikumot.

A népszerűségi sorrenden tovább menve a magyar nők több mint negyede a természetközeli testápolást igyekszik belevenni a napi rutinjába, azaz igyekszik természetes alapanyagokat felhasználni a szépségápolás során. A magyar nők tudatosságára vall, hogy a szépségápolási cikkek használatánál a választásukat jelentősen befolyásolják az olyan tényezők is, mint a termék összetétele, illetve a rajtuk található különböző védjegyek és jelölések.

Szintén egyre nagyobb a divatja a DIY (do-it-yourself), azaz a saját, házi készítésű kozmetikumoknak: a válaszadók 15 százaléka használ otthon kikevert szépségápolási szereket. Ezt a trendet az is erősítheti, hogy egyre több ilyen recept lelhető fel az interneten a különböző beauty blogokon. Tízből egy magyar nő esküszik a különböző egzotikus olajok, illetve az ezt tartalmazó szépségápolási termékek használatára.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. május 2. csütörtök
Zsigmond
18. hét
Május 2.
Jelszó világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem