A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Hamis pálinkát kínáltak egy népszerű budapesti vendéglátóhelyen, ahol közérdekű bejelentésre tartott ellenőrzést a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH). A vendéglátóhely ismert, jó minőségű pálinkák üvegébe áttöltve kínálta az ismeretlen eredetű alkoholokat. Emellett 10 szeszes italból csupán egyről tudták igazolni, hogy honnan származik. A vállalkozás mintegy 4 millió forint bírságra számíthat.
Közérdekű bejelentés alapján ellenőrizték Budapesten egy ismert belvárosi szórakozóhely italkínálatát a NÉBIH szakemberei. Az élelmiszerlánc-biztonsági ellenőrök a vásárlóknak kínált italok minőségét és eredetét vizsgálták. Az ellenőrzésen több mint 10 féle, bontott szeszes italból (whiskey, vodka, rum, pálinka, gin) vettek mintát. A vendéglátóhely kizárólag egyetlen terméknél tudta bemutatni az eredetet igazoló dokumentumokat.
A NÉBIH laboratóriumi vizsgálatai igazolták, hogy kétféle pálinkából hamisítványt szolgáltak fel a vendégeknek. A szakemberek a levett mintákat összevetették a palackokon szereplő eredeti termékekkel, azok profilja azonban eltért, így bizonyítva a hamisítást. A vásárlóknak tehát ismeretlen eredetű szeszes italt szolgáltak fel, a valódi, jó minőségű pálinkák helyett.
A hamisított termékek forgalmazását, mind az uniós, mind a magyar jogszabályok az egyik legsúlyosabb jogsértésnek tekintik, ami - a gazdasági káron túl - komoly élelmiszerbiztonsági kockázatot is jelent. A vendéglátóhely a szabálysértések miatt mintegy 4 millió forint bírságra számíthat. Az eljárásban érintett vállalkozás adatai elérhetők a "jogsértés listán". A vásárlók és a tisztességes kereskedők védelme érdekében a NÉBIH a jövőben is fokozottan ellenőrzi a vendéglátóhelyeken kapható alkoholos italokat.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni