A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
Pontosan egy éve él a vasárnapi zárva tartás - emlékeztet mai cikkében a Dívány. A portál megnézte, a nagyobb áruházak hogyan tudtak alkalmazkodni a kialakult helyzethez.
2015. március 15-től él a nagyobb boltokra vonatkozó vasárnapi zárva tartás, amely egyértelműen megosztja a magyarokat - de népszavazás egyelőre tuti, hogy nem lesz a témában.
A nagyobb áruházak persze elegánsan viselik a megszorítást, mutajuk, mit reagáltak a Dívány megkeresésére:
- Aldi: "Mintegy 200 új termékkel bővítettük kínálatunkat, a tavalyi évben országosan mind a 107 üzletben mintegy 3,5 milliárd forintos beruházással kialakítottuk az Azon melegében látványpékségeket, illetve a megváltozott táplálkozási igényű vásárlók számára jelentős segítséget kínáló termékeink körét is folyamatosan bővítjük" - mondta el az Aldi sajtóosztálya.
- Auchan: Az Auchantól megtudták, hogy hónapról hónapra alkalmazkodtak a változó vásárlói szokásokhoz az elmúlt évben és folyamatosan elemezték, hogy adott napokon mely napszakra tevődtek át a vásárlások. Ezzel sikerült optimalizálni a munkavállalók beosztását, illetve az optimális gyártási mennyiséget a pékségben, cukrászatban és a hentesáruk területén.
- Spar: A vasárnapi vásárlások elsősorban péntekre és szombatra, valamint hétfőre tevődtek a hálózatban. Az Auchanhoz hasonlóan ők is megvizsgálták, hogy a szabad vasárnapokat hogyan használják fel, amihez a boltok marketing támogatást is kapnak, ráadásul a 400 áruházukból több is nyitva tarthat vasárnaponként.
- Tesco: A vásárlók jóval tudatosabbak lettek. A vásárlási frekvencia csökkent, de adott vásárlás alkalmával jóval több az egy főre eső költés, mint azelőtt, így készülve a hétvégére. Náluk is a zárva tartás előtti és utáni napok erősödtek a leginkább. "A nagyobb átlagköltést az is segítette, hogy a kiskereskedelmi forgalom szignifikánsan nőtt az egész év folyamán, csakúgy mint a fogyasztói bizalmi index és a GDP, tehát a vásárlók alapvetően optimistábbak a jelenükkel és jövőjükkel kapcsolatban, ami a fogyasztásban is meglátszik" - mondta a portálnak a Tesco sajtóosztálya.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








