Az emelkedő árak miatt a svájci vásárlók egyre inkább a nagyobb szupermarketeket vagy a határon túli vásárlást választják.
Pontosan egy éve él a vasárnapi zárva tartás - emlékeztet mai cikkében a Dívány. A portál megnézte, a nagyobb áruházak hogyan tudtak alkalmazkodni a kialakult helyzethez.
2015. március 15-től él a nagyobb boltokra vonatkozó vasárnapi zárva tartás, amely egyértelműen megosztja a magyarokat - de népszavazás egyelőre tuti, hogy nem lesz a témában.
A nagyobb áruházak persze elegánsan viselik a megszorítást, mutajuk, mit reagáltak a Dívány megkeresésére:
- Aldi: "Mintegy 200 új termékkel bővítettük kínálatunkat, a tavalyi évben országosan mind a 107 üzletben mintegy 3,5 milliárd forintos beruházással kialakítottuk az Azon melegében látványpékségeket, illetve a megváltozott táplálkozási igényű vásárlók számára jelentős segítséget kínáló termékeink körét is folyamatosan bővítjük" - mondta el az Aldi sajtóosztálya.
- Auchan: Az Auchantól megtudták, hogy hónapról hónapra alkalmazkodtak a változó vásárlói szokásokhoz az elmúlt évben és folyamatosan elemezték, hogy adott napokon mely napszakra tevődtek át a vásárlások. Ezzel sikerült optimalizálni a munkavállalók beosztását, illetve az optimális gyártási mennyiséget a pékségben, cukrászatban és a hentesáruk területén.
- Spar: A vasárnapi vásárlások elsősorban péntekre és szombatra, valamint hétfőre tevődtek a hálózatban. Az Auchanhoz hasonlóan ők is megvizsgálták, hogy a szabad vasárnapokat hogyan használják fel, amihez a boltok marketing támogatást is kapnak, ráadásul a 400 áruházukból több is nyitva tarthat vasárnaponként.
- Tesco: A vásárlók jóval tudatosabbak lettek. A vásárlási frekvencia csökkent, de adott vásárlás alkalmával jóval több az egy főre eső költés, mint azelőtt, így készülve a hétvégére. Náluk is a zárva tartás előtti és utáni napok erősödtek a leginkább. "A nagyobb átlagköltést az is segítette, hogy a kiskereskedelmi forgalom szignifikánsan nőtt az egész év folyamán, csakúgy mint a fogyasztói bizalmi index és a GDP, tehát a vásárlók alapvetően optimistábbak a jelenükkel és jövőjükkel kapcsolatban, ami a fogyasztásban is meglátszik" - mondta a portálnak a Tesco sajtóosztálya.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


