Tavaly 10 milliónál is több palackot váltottunk vissza egy-egy napon a karácsonyi ünnepek után.
Az elmúlt közel egy évben 37 ezer fizetési meghagyást adott ki a BKK a bliccelők ellen. Tavaly ugyanis a cég bekeményített, és eldöntötte, hogy minden pótdíjtartozást behajt, ha kell, bíróságra viszi az ügyeket. Így azonban egy egyszerű bliccelés a 16 ezer forintos alappótdíj sokszorosába is kerülhet: egy bliccelőnek decemberben majdnem félmillió forintot kellett fizetnie.
459 295 forint
Ennyibe került egy budapesti bliccelőnek, hogy nem jogszerűen használta a BKK járatait, majd sokáig a kiszabott pótdíjakat sem volt hajlandó befizetni. A BKK nem hagyta annyiban a dolgot, és bíróságig vitte az ügyet, így a kamatokkal, ügyvédi költséggel, bírósági illetékekkel együtt majdnem félmillióra rúgott a tartozás.
Bár a konkrét befizetésről nem adott információt a BKK, a bliccelő feltehetően azért fizette be végül a tartozását, mert nem akarta megvárni a végrehajtást (vagyis hogy viszik a kocsiját, házát).
2015 második felétől a BKK szigorított a bliccelőkkel szemben, és eldöntötte, hogy minden pótdíjtartozást behajt. A BKK az Index kérdésére elárulta, hogy a cég majdnem egy év alatt mintegy 37 ezer fizetési meghagyást bocsátott ki, "amelyeket követően a végrehajtási eljárások megindítását is kezdeményezte a vállalat a fizetés vagy egyéb közös megegyezés (például részletfizetés) elmaradása esetén".
és már el is kezdtek érkezni a cég számlájára az olykor több százezer forintra rúgó befizetések. Íme az öt legnagyobb befizetés, amely pótdíjazásból származik:
- 2015. december 9.: 459 295 forint
- 2015. október 30.: 378 000 forint
- 2015. november 17.: 325 000 forint
- 2016. január 13.: 240 105 forint
- 2016. január 11: 224 575 forint
Ezek az összegek ahhoz képest jelentősek, hogy mennyibe kerül egy bliccelés akkor, ha az elején kifizeti a vétkes a pótdíjat. Ha az ellenőr nyakon csíp valakit, a helyszínen - készpénzben - 8 ezer forinttal kiegyenlítheti a számlát a bliccelő. Ezt követően pedig 16 ezer forint az alappótdíj 30 napon belül, ezen túlmenően pedig 32 500 forint, amelyet csekken, az Akácfa utcában, bankfiókokban vagy banki átutalással is rendezhet a bliccelő.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A behajtást persze el lehet kerülni, ha valaki hamis adatokat ad meg. Korábban ezért sem küzdött annyira a cég a pótdíjak behajtásán, sokszor kerültek ugyanis zsákutcába. De mióta az ellenőröket közterület-felügyelők is kísérik, akik igazoltatási joggal rendelkeznek, már nem éri meg trükközni hamis címmel vagy más személyazonosságot megadni.
A BKK hajlandó egyezkedni
A BKK -tól megtudtuk, hogy azért is szigorított a követeléskezelésen, mert hatályba lépett a 2014-es új Ptk., amely az elévülések szabályozását teljesen átalakította és jelentősen lerövidítette. Ez tehát azt jelenti, hogy mindenkinek - a bliccelőnek és a cégnek is - jobb, ha a pótdíjat mielőbb befizetik. Hiszen így megspórolható a bírósági, illetve az esetleges végrehajtási eljárás.
A BKK közölte, hogy minden esetben és minél gyorsabban a fizetésre vagy fizetési egyezségre törekszik. A cég például lehetőséget biztosít akár többhavi részletfizetésre is, amely során mindig figyelembe veszi a pótdíjazott szociális helyzetét és a fizetési hajlandóságát is. "Amennyiben valaki rendezni szeretné a tartozását és kommunikál a társasággal, nagy bizonyossággal egyezség fog születni."
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








