Erre kevesen gondolnak, amikor a férjüknek keresnek karácsonyi ajándékot

Pénzcentrum
2015. december 15. 17:31

Az elmúlt években Magyarországon is megjelent egy újabb célcsoport a kozmetikai piacon: a férfiak. És már messze nem csak a dezodorokról, tusfürdőkről, borotválkozás utáni arcszeszekről beszélhetünk.

A statisztikák szerint egyre többet költünk kozmetikumokra és háztartási vegyi árukra. Kozmetikumból a boltok bevétele 6 százalékkal, mintegy 230 milliárd forintra nőtt idén január-augusztus között. Mennyiségben 1 százalékkal adtak el többet, mint a tavalyi első nyolc hónap során. - derül ki a Nielsen kutatócég Kiskereskedelmi Indexéből.

Az átlagot jóval meghaladó, kétszámjegyű növekedést értékben főleg testápolóknál és kozmetikumoknál regisztráltak: például tusfürdő, dekor kozmetikum, testápoló krém, arc- és szemránckrém valamint parfüm esetében.

Érdekes trend Magyarországon, hogy a férfiak is egyre többet költenek a szépségükre: már messze nem csak a dezodor-tusfürdő-after shave trió a nyerő, hanem például az arcápolás is egyre fontosabb.

Míg tíz évvel ezelőtt ritkaságszámba ment, ha egy férfi magának vásárolt kozmetikumot, ne adj isten elment egy kozmetikai kezelésre, a kozmetikai szakemberek ma már azt tapasztalják, hogy egyre kevésbé számít tabunak ez a kérdés, és a férfiak - úgy, ahogy a divat többi területén is - egyre érdeklődőbbek, ha a külső igényesség kerül terítékre.

Ha megnézzük a drogériák kínálatát, a férfi részlegen találhatunk arclemosókat, bőrradírokat, nappali és éjszakai arcápoló krémeket, arcolajokat, sőt, még kimondottan férfiaknak készült szemránckrémeket is. A nagy láncok, mint a dm vagy a Rossmann boltjaiban nem csak a nagy nemzetközi márkákat - Nivea, L’Oréal, Vichy - találhatjuk meg, hanem sajátmárkás termékcsaládokat is piacra dobtak férfi arcápolás kategóriában. Ez is azt mutatja, hogy egyre nagyobb igény van ezekre a termékekre.

A magyar márkákat is keresik

Az elmúlt öt évben már nemcsak vicc az az elhíresült mondás, miszerint a férfiak titokban, zárt ajtók mögött mernek csak kozmetikumokat használni

- mondta el a Pénzcentrumnak Feller Adrienne szépségterapeuta mester, az Adrienne Feller márka megteremtője.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A magyar cégnél azt érzékelik, hogy egyre többen nyitottak a napi szintű arcápolásra. Ez az igény számos, kifejezetten a férfiak számára kifejlesztett szépségápolási terméket hívott életre - ilyen például a magyar luxuskozmetikai cég Pour Homme termékcsaládja. Fontos, hogy ne csak a termékek összetétele és hatóanyagai, hanem az állaguk és textúrájuk is tökéletesen illeszkedjen a férfi bőrhöz, hogy használatuk kényelmesen beilleszthető legyen a napi rutinba.

Így vásároljunk

Feller Adrienne a hölgyeknek azt tanácsolja: ha párjukat szeretnénk karácsonyra egy szépségápolási termékkel meglepni, az első és legfontosabb annak felmérése, hogy mennyi időt áldoz magára, azaz csak egy, vagy akár több kozmetikum is belefér a napi bőrápolási rutinjába. Ha ezen a téren még "kezdő" férfival állunk szemben, találjuk meg azt az univerzális terméket, aminek a használata több kozmetikumot is kiválthat (például egy jó hidratáló krém az arc több területére is alkalmazható, de akár még a kéz ápolására is bevethető).

Abban az esetben, ha kedvesünk többféle termék használatára is nyitott, nézzük meg, hogy bőrének milyen ápolásra van szüksége (ránctalanítás, táplálás, hidratálás, gyulladáscsökkentés például borotválkozás után, stb.) és ez alapján válogassunk össze egy termékcsomagot.

A szakértő szerint fontos szempont lehet az is, hogy természetes, szintetikumoktól mentes kozmetikai termékeket vásároljunk, hiszen a férfiak bőre és szervezete is éppoly érzékeny, mint a nőké. A szépségterapeuta szerint a gondosan válogatott, 100 százalékban természetes növényi anyagokból készített termékek a szaglás útján és a bőrön keresztül támogatják a szervezet öngyógyító folyamatait és harmonizálóan hatnak a lélekre. Általánosságban azt is elmondhatjuk, hogy a természetes kozmetikumok a bőr működésével szinkronban, hosszabb távon fejtik ki a hatásukat, lépésről-lépésre állítják vissza a bőr természetes egyensúlyát.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem