A Krisna-hívők idén is a Népligetben rendezik meg háromnapos Karácsonyi Szeretetlakomájukat, ahol ételt és élelmiszercsomagokat osztanak a rászorulóknak.
A magyarok egy ajándékra átlagosan valamivel kevesebb, mint 7500 forintot fordítanak, és általában hét embert lepnek meg, egy család pedig átlagosan mintegy 132 ezer forintot költ az ünnepekre minden kiadást figyelembe véve. A legnagyobb fejtörést az okozza, hogy ki mit kapjon, és mindezt miből finanszírozzuk - derül ki a CIB Bank és a GfK közös reprezentatív kutatásából.
Hagyományos ünneplés jellemző
A magyar családok többsége hagyományos karácsonyi ünneplésre készül karácsonyfával, ajándékokkal és az ilyenkor jellemző fogásokkal. Meglehetősen sokan (92 százalék) állítanak karácsonyfát, 39 százalékuk műfenyőt. Majdnem mindenki készül ajándékokkal is: a megkérdezettek 93 százaléka lepi meg szeretteit az ünnep alkalmából.
A karácsonyi menü hagyományos fogásokból áll: a legtöbb család asztalára kerül bejgli (65 százalék), töltött káposzta (58 százalék), halászlé (49 százalék) és zserbó (30 százalék). Jellemzően otthon, szűk családi körben ünnepelnek a válaszadók, de 30 százalék a tágabb rokonságot is meglátogatja karácsonykor. Az ünnepi időszak remek alkalom az év közbeni fáradalmak kipihenésére: 53 százalék mondta azt, hogy ilyenkor többet tud aludni, és sokan merülnek el a kulináris élvezetekben is: 61 százalék fogyaszt több süteményt az év közben megszokottnál, míg 32 százalék különleges ételeket is kipróbál a karácsonyi időszakban.
Könyv, kozmetikum és ruhanemű a legnépszerűbb ajándék
A megkérdezettek átlagosan 7 embernek vásárolnak ajándékot, jellemzően a szüleiknek, párjuknak, gyerekeiknek és testvéreiknek. 11 százalék magát is meglepi valamivel az ünnep alkalmából. A válaszadók több mint fele novemberben vagy december első felében szerzi be az ajándékokat, de akad olyan is (6 százalék), aki már októberben nekilát az ajándékvásárlásnak, sőt van, aki egész évben nyitott szemmel jár, és ha megfelelő meglepetést talál szeretteinek, megveszi (12 százalék). Az ünnep előtti hétre a válaszadók kevesebb, mint ötöde hagyja ezt a feladatot.
Nagyobb tömegekre az ünnep előtti időszakban leginkább a bevásárlóközpontokban és a hipermarketekben kell számítani, hiszen a legtöbben itt szerzik be az ajándékokat (62-62 százalékos említési aránnyal), de a válaszadók fele online áruházakban is vásárol. A megkérdezettek közel háromnegyede előre kigondolja, kit mivel akar meglepni, az ötleteket pedig a legtöbben a megajándékozandó személy megfigyelésével alakítják ki. A többségnek fontos a meglepetés, de 42 százalék előre megbeszélt ajándékkal készül.
Csak a válaszadók negyede készít maga is valamilyen ajándékot, 95 százalékuk vásárol, a választásban pedig az ár, majd a minőség a meghatározó: az ajándékozók háromnegyede e két tényező legalább egyikét említette a döntés legfontosabb szempontjai között.
ezeket az édesség, a játék, és az alkoholos ital követi. 31 százalék vesz ékszert, bizsut vagy órát, és közel ugyanilyen arányban választunk lakberendezési tárgyakat vagy kis háztartási gépeket (pl. konyhai robotgépet vagy hajszárítót). Mobiltelefonok és táblagépek csak kevés karácsonyfa alá kerülnek majd az idén a válaszok alapján.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy ajándékra átlagosan valamivel kevesebb, mint 7500 forintot szánnak, de jelentős a szórás a legolcsóbb és a legdrágább meglepetés között: a legalacsonyabb értékű ajándék átlagosan 4300 forintba kerül, míg a legdrágább közel 27 000 forint.
Átlagosan 132 ezer forintba kerül a karácsony
Karácsonykor a legnagyobb fejtörést a megfelelő ajándék kiválasztása és annak az ára okozza: a válaszadók 42 százaléka számára azért stresszes a karácsony, mert kérdés számára, hogy miből tudja fedezni a szükséges kiadásokat. Egy háztartás átlagosan 90 ezer forintot fordít ajándékokra, és további 42 ezer forint kiadása kapcsolódik még az ünnephez. Nem véletlen, hogy a válaszadók 48 százaléka nyilatkozta azt, hogy az év anyagilag legmegterhelőbb hónapja a december.
A válaszadók közel fele előre készül az ünnepi költségek fedezésére, de sokan nyúlnak általános tartalékaikhoz (32 százalék) is, illetve költenek aktuális fizetésükből a karácsonyra (58 százalék). A hiteltermékek közül a hitelkártya a legnépszerűbb: 10 százalék használja ezt is a karácsonyi vásárlás során, míg folyószámlahitelét 7 százalék veszi igénybe ilyenkor. Áruhitelt, gyorskölcsönt vagy személyi kölcsönt kevesebb, mint a válaszadók 1 százaléka igényel az ünnepekhez kapcsolódóan.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








