A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
Megduplázódott az egyérintéses bankkártyák száma tavaly januártól szeptember végéig, meghaladva a 3,3 millió darabot. Ma tízből négy magyar kártya egyérintéses.
Az egyérintéses bankkártyák darabszámának ugrásszerű növekedésével párhuzamosan folytatódott az egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártya-olvasó terminálok darabszámának évek óta tartó növekedése is: összesen 40 ezer darab ilyen terminál üzemel - tájékoztatta a Pénzcentrumot a MasterCard.
A Magyar Nemzeti Bank statisztikáiból kiderül: 2014 harmadik negyedévében a hazai, csaknem 86 millió bankkártyás fizetési tranzakcióból már minden hatodik volt egyérintéses.
Egyérintéses fizetéssel jellemzően a kisebb összegeket fizetjük: míg MNB adatok szerint egy hagyományos bankkártyás tranzakció átlagértéke Magyarországon több mint 7 000 forint, addig egyérintéses kártyákkal alkalmanként átlagosan 3 900 forintot fizetünk.
A technológia a kereskedők és vásárlók körében egyaránt népszerű, hiszen segítségével jelentősen csökkenhet a sorok hossza a pénztáraknál, és rövidülhet a fizetéssel töltött idő.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








