Sosem gondolnád, mennyi chipset, rágcsát esznek évente a magyarok

2015. január 4. 10:06

Nem kérnek a fogyasztók a mesterséges színezékkel, tartósítószerrel készült termékekből, derült ki a nemzetközi snackpiacot felmérő kutatásból, amelyben egyaránt vizsgálták az édességek és a sós termékek iránti vevői elvárásokat. A vásárlók háromnegyede természetes ízeket és összetevőket vár a gyártóktól, ezt fontosabbnak tartják, mint a termékek kalória, só vagy cukortartalmát. A világ szinte minden táján az édességek voltak a legnépszerűbb snackek 2014-ben, ez alól csak Észak-Amerika lett a kivétel, ahol az első helyen zártak a sós termékek.

A főétkezések között is egyre tudatosabban étkezünk, derült ki egy friss kutatásból, melyben a nemzetközi snackpiacot mérték fel. A vásárlók a snackek közül is azokat a termékeket keresik inkább, amelyek természetes alapanyagokból készülnek, és nem tartalmaznak mesterséges adalékokat. A fogyasztók fele a színezékek után a génkezelt alapanyagoktól és az ízfokozóktól tart legjobban, az alacsony szénhidrát- és sótartalom a válaszadók harmadának fontos. A természetesség iránti igény a gyerekek által fogyasztott snackeknél is tetten érhető.

A nemzetközi trendbe illeszkedve a hazánkban kapható ropogtatnivalók is egyre természetesebbek és kímélőbbek: a burgonyachips piacának egyharmadát már alacsony sótartalmú termékek adják

- mondta el Szabó Gábor, a Chio termékeket is gyártó Intersnack piackutatási vezetője.

Ízlések és kontinensek

A vezető snack szerte a világon a csokoládé, de a kontinensek íztérképe korántsem egyforma. Európa és Latin-Amerika egyértelműen édesszájú, a déli kontinensen viszont csoki helyett a sütemények fogynak a legjobban. Nálunk a bolti édességek a népszerűek, ezekből 47 milliárd dollár értékben fogy el a piacon. A sós snackekből csak fele ennyi, így ezek a harmadik helyen állnak csak Európában, míg Ázsiában a szárított zöldséges ropogtatnivalók a legnépszerűbbek.

 

Magyarország is beáll az európai trend mögé, mi is inkább édesszájúak vagyunk, de egyre népszerűbbek a mixek, melyek a szárított gyümölcsök mellett tartalmaznak sós olajos magvakat is

- tette hozzá Szabó Gábor.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nagyon megy a mogyoró

Kérdéses, hogy a népegészségügyi termékadó 2011-es bevezetését követő zuhanást 2014-ben valóban sikerült-e megállítani a magyar piacon, vagy csak a labdarúgó világbajnokság által keltett keresletnek köszönhető, hogy a fogyasztás az idén nem csökkent. Persze, ez nem jelenti azt, hogy nőtt volna a magyar piac, csupán nem zuhant tovább. Ezzel párhuzamosan az európai sós snack piac az elmúlt évben 2,9 százalékkal bővült, a legnagyobb mértékben - 4,6 százalékkal - a magvak fogyasztása nőtt.

A ropik, perecek, krékerek a többi snackféleségtől kissé lemaradva csak 1,9 százalékkal voltak népszerűbbek, mint az előző évben. Ha pedig a kemencében sült, kizárólag természetes összetevőkből készült, sócsökkentett termékeket is figyelembe vesszük, akkor itt egyenesen 20 százalékos bővülésről beszélhetünk, amely messze meghaladja a teljes chipspiac 2,4 százalékos növekedését. A 3,6 kg-os európai átlagtól lényegesen elmarad a 2,4 kg-os egy főre jutó magyar snackfogyasztás, nálunk kevesebb sós snacket csak a románok, bolgárok és a baltiak esznek.

 

NEKED AJÁNLJUK
Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 17. szerda
Rudolf
16. hét
Április 17.
Hemofília világnap
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem