A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
Néhány év alatt duplájára nőtt a Kínából behozott áruk értéke. Az import alkatrészek csökkenő aránya ugyanakkor a hazai elektronikai ipar leépülését mutatják - írja a Napi.hu.
Habár tavaly valamelyest apadt a behozatal, továbbra is Kína Magyarország legnagyobb, Európán kívüli áruforgalmi partnere: néhány év alatt a duplájára nőtt az import értéke. A legjelentősebb növekedést - mind értékben, mind arányban - a híradástechnikai, hangrögzítő- és lejátszó készülékek behozatala mutatta. Ez tavaly a teljes import több mint felét tette ki. Számottevő még az irodagép és gépi adatfeldolgozó berendezések aránya is, 2013-ban közel 10 százalékot tett ki ezeknek a termékeknek az aránya a teljes, kelet-ázsiai országból érkező importból.
Ugyanakkor a villamos készülékek és alkatrészeik aránya kilenc év alatt kevesebb mint felére, 15 százalékra esett. Ez minden bizonnyal a hazai elektronikai ipar lejtmenetével. A kínai alkatrészimport négy évvel ezelőtt tetőzött, a tavalyi érték az akkorinál bő egyharmaddal kevesebb.
A legfrissebb statisztikák szerint nincs viszont arról szó, hogy Magyarországot tényleg elárasztaná a kínai élelmiszer. Főleg zöldség- és gyümölcsfélék teszik ki az import nagy részét, valamint tea, fűszer, kávé és kakaó is érkezik jelentős mértékben. A teljes hazai élelmiszerimporton belül Kína súlya mindössze 0,3 százalék.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában
- Megverték a kukást, mert nem tudtak tőle parkolni
- Ledöntötték Radnóti Miklós szobrát Győrben
- Felmászott a fiatal a vagon tetejére, nagy baj lett belőle
- Jól bevásárolt Waberer’s-ből a Mol
- Gönczi Róbert: a migrációs paktum újra összehozza Budapestet, Pozsonyt és Varsót