Május 1-jén, a PENNY Magyarországon működő mind a 233 üzlete zárva tart. Éppen ezért a vállalat azt tanácsolja vásárlóinak, hogy tervezzék meg előre nagyobb bevásárlásaikat.
Nagyon népszerű italnak számít hazánkban a tej, a többség hetente több alkalommal is fogyasztja, bár a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint 2012-ben újra kisebb mennyiségben, mint egy évvel korábban. Kedveltebb a tartós a frissnél és a legtöbb tej valamely hipermarket, vagy diszkont hűtőjéből kerül a családok otthonába. Az elmúlt évben az ízesített tejek iránti igény is nőni tudott, közülük a legnépszerűbb íz a kakaó. Kakaós ízesített tejet a kategóriát vásárlók kétharmada vesz.
Tejet szinte minden magyar háztartás vásárol, igaz ugyan, hogy mintegy 2 százalékkal újra kisebb mennyiségben - 2011-re a visszaesés 7 százalék fölött volt - mint egy évvel korábban. Egy átlagos tejvásárló háztartás alkalmanként 3 liternyit tesz a kosarába és egy évben átlagosan 31 alkalommal vásárolja a kategóriát. A magyarok több mint háromnegyede kedveli és hetente átlagosan 4 alkalommal iszik tejet - tájékoztatta lapunkat a GfK.
Magyarországon a tartós tej a legnépszerűbb, UHT tejet a magyar háztartások háromnegyede vásárol. Kartonos és zacskós friss tejet tízből átlagosan öt háztartás, míg kimért tejet mindössze két háztartás vásárol. Zsírtartalom tekintetében a 1,5 százalékos tej fogy a legjobban, ezt követik a 2,8 százalékos zsírtartalommal rendelkező termékek. Előbbit a háztartások háromnegyede, utóbbit a háztartások 60 százaléka vásárolja szívesen.
A legnagyobb mennyiségben a falvakban élő háztartások vásárolnak tejet, míg a legkevesebb tej a budapesti háztartásokban fogy. Regionális összehasonlításban a legintenzívebb tejvásárló háztartások Délnyugat-Magyarországon élnek, őket követik az északkeleti régióban lakók.
A kereskedelmi csatornák közül a fogyasztók legnagyobb - közel azonos - arányban a hipermarketek és diszkontok hűtőiből vásárolnak tejet. Ez utóbbi csatorna 2010 óta a többi csatornához képest jelentős mértékben erősítette meg pozícióit, részesedését 15,6 százalékról 21,8 százalékra növelve. A szupermarketek piaci részesedése 16 százalék körül alakul, a hazai láncok a független kisboltokkal együtt 2010 óta vesztettek vonzerejükből, így részesedésükből a tejpiacon.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az ízesített tejek is népszerűek, az ízesített tejek iránti igény 2012-ben a megelőző évhez képest mintegy 6 százalékkal tudott nőni. A háztartások egyharmada vásárolt ilyen terméket 2012-ben, ám a tejhez viszonyítva lényegesen szerényebb mértékben fogyasztják a családok e kategóriát. Egy átlagos háztartás kilenc liter ízesített tejet vásárol egy év alatt, alkalmanként átlagosan egy liternyit egy évben összesen kilenc alkalommal. A legkedveltebb ízesítés a kakaós, melyet az ízesített tejet vásárlók kétharmada veszi, ezt követi a kávé és a madártej íz.
Regionális összehasonlításban a legintenzívebb vásárló háztartások - a tejhez hasonlóan - az ízesített tejek esetében is Délnyugat-Magyarországon élnek, őket követik a délkeleti régióban lakók. Intenzív ízesített tejfogyasztók a fiatal, 30 évnél fiatalabb háziasszony vezette, illetve az idősebb, 40-50 év közötti háziasszony vezette háztartások.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé