Az aszályos nyár és ősz miatt az idén is gyenge termés várható a szabadföldi kertészeti ágazatban, ez érinti a káposztát is. A termelők alacsony hozamra számítanak, a piacokon a vásárlók szűkebb fejes-, kel- és vöröskáposzta, valamint karfiol és brokkoli kínálattal találkozhatnak.
Az időjárás több alkalommal okozott kellemetlenséget, késői fagyokkal, júniusi jégveréssel, de a legnagyobb kárt a rendkívül száraz július, augusztus és szeptember okozta, ami ráadásul kedvezett a rovarok elszaporodásának is. Az hogy hogyan lehet javítani ezen a helyzeten és milyenek a végleges európai terméskilátások, a legnagyobb kérdés a termelők számára betakarításig - hangzott el a Syngenta "Káposztafélék Nyílt Napja" rendezvényén.
A káposztatermesztők számára jobban indult a 2012-es év, mint azt az előjelek ígérték. Elmaradt a szokásos macedóniai korai káposzta olcsó, tömeges importja a komoly minőségi problémák hatására, ezért szinte a kezdetektől az előző évet jóval meghaladó ár volt jellemző a hazai piacon. A magyarországi árakat nagyban befolyásolják ugyanis a környező országokban kialakult dömping árak, vagy az esetleges hiány. Mivel Európa keleti fele a magyarországihoz hasonló termelési és időjárásbeli nehézségekkel küzdött az egész szezonban, a 2010-es évhez hasonló hiányra számítanak a szakértők.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








