Húsz éve először fordult elő a Tescóval, hogy csökkent a profitja - derül ki az áruházlánc tegnap közzétett féléves gyorsjelentéséből. Nem meglepő tehát, hogy a Tesco előre menekül, és több újdonságot is bevezet a vásárlók számára.
Profitcsökkenésről számolt be a Tesco a lezárt félévre tegnap közzétett gyorsjelentésében, ami az elmúlt két évtizedben nem fordult elő a társaságnál. A kisebb bevételek és a hazai piacán véghezvitt komoly beruházások költségei egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy csökkent a brit kiskereskedelmi óriás nyeresége. A menedzsment a jövővel kapcsolatban is borús kilátásokat fogalmazott meg, arra számít, hogy a gazdasági környezet kihívásokkal teli marad.
A jelentés Magyarországot is megemlíti: kiderül, hogy nálunk egyáltalán nem terveznek új beruházásokat, visszatartják azokat addig, amíg a szektort érintő különadókat ki nem vezeti a kormány (erre várhatóan 2013-ban kerül sor). Megemlítik viszont a nemrég átadott debreceni üzletüket, hangsúlyozva, hogy a hipermarketben tartósan munkanélküli dolgozókat is foglalkoztatnak.
Jönnek az újdonságok
A brit lapok leginkább azt hangsúlyozzák, hogy a Tesco előre menekül, és új, a vásárlást ösztönző, innovatív eszközöket mutat be (a nyereség részben azért is csökkent, mert az áruházlánc egymilliárd font - 356 milliárd forint- nagyságrendű fejlesztéseket hajtott végre).
Tesco, Auchan: mi mikor vásárolhatunk tőlük az interneten? - KATTINTS!
Az egyik legérdekesebb fejlesztés, hogy "drive-through" rendszert építenek ki több száz üzletükben. A McDonald's éttermek autós kiszolgáló egységeire hasonlító rendszer működési elve, hogy a vevő online vásárolja meg a kiválasztott termékeket, ám azokat nem házhozszállítással kapja meg, hanem maga megy értük az üzletbe, ahol már várja őt a pontosan összeállított csomag. Így a Tesco megspórolja a kiszállítás költségét, a vevő pedig percek alatt végezhet a bevásárlással.
Az áruházakban is érzékelnek változást a vevők, elsősorban a berendezés, a színek változnak meg: a jelentés szerint több lesz a természetese elem, a fabútor, az otthonos érzést növelő melegebb színek dominálnak majd, a termékek megvilágításán is javítanak. Az ígéretek szerint javítanak a dolgozók képzésén is, láthatóbb és segítőkészebb bolti dolgozókat állítanak az üzletekbe.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Búcsúzik a legendás márka
Mint arról a Pénzcentrum.hu a múlt héten beszámolt, a Tesco megújulási folyamatának része az is, hogy kivonják a forgalomból a kék-fehér logós Value márkát, amellyel alacsony árú saját márkás termékeit jelölte. A Value most teljesen eltűnik a polcokról, helyét egy új, modernebb - igaz, kevésbé jellegzetes- márka és dizájn, az Everyday Value (szabad fordításban Mindennapi Gazdaságosság) veszi át. Az új kereskedelmi márka színeiben halvány rózsaszín és a narancs dominál, ezzel - a Tesco szerint- magasabbra pozícionálják a termékeket.
Bővebben: A Tesco nagy bejelentése: búcsúzik a legendás márka
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Kiégett tanárok, erőszakos diákok – lesújtó felmérés a német oktatásról
- Megvannak a friss üzemanyagárak, bele kell húzniuk a hazai benzinkutaknak
- Gyorsan halad az amerikai katonák nagy projektje a Gázai övezet partjainál
- Szombattól ismét üzemel a Zugligeti Libegő, ám van egy kis bökkenő
- Nem adja ki a bíróság a kegyelmi ügy iratait
- Kiderült, mi okozta a szúrós szagot a kiürített budapesti iskolában