A torrentezés általánosan jellemző a magyar internethasználókra. A 30 év alattiak 73 százaléka tölt le filmeket, zenéket és szoftvereket, de az 50 év felettiek 20 százaléka is használja a fájlcserélőket ‒ derült ki egy felméréséből.
A 18‒75 éves internethasználók 47 százaléka torrentezik, míg 21 százalék azok aránya, akik még nem hallottak a fájlcserélésről - derül ki a G Data vírusirtócég megbízásából készült kutatásból. Ha azonban csak a 18‒29 évesek szokásait vizsgáljuk, a torrentezők aránya megnő 73 százalékra, mialatt csupán a fiatalok 6 százaléka nem ismeri ezt a módszert.
A magyar felhasználók a leggyakrabban filmeket töltenek le (79 százalék), ezt követi a zene (62 százalék), majd a szoftver (49 százalék) és a dokumentumok (35 százalék) torrentezése. Kiemelkedő emellett, hogy mennyire megbízunk a fájlcserélő rendszerekből származó tartalmakban.
A válaszadók 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy előfordult már vele, hogy a vírusirtója riasztást adott a letöltés során. Ilyenkor azonban sokan figyelmen kívül hagyják a jelzést, és mindenképpen megnyitják a fájlt. Azok egyötöde, akik már találkoztak riasztással, egyenesen úgy gondolja, hogy a gépre telepített védelem minden esetben téved.
"Sokan abban a tévedésben vannak, hogy a vírusirtócégek megegyeztek a többi szoftvergyártóval, és azért adunk riasztást a torrent klienseken érkező fájlokra, hogy gátat szabjunk a legális programok jogszerűtlen használatának. A valóságban azonban a kártevők készítői sűrűn használják a fájlcserélő hálózatokat a vírusok terjesztésére" ‒ mondja Maulis Csaba, a G Data internetbiztonsági szakértője, aki hangsúlyozza, hogy egyáltalán nem biztonságos megnyitni azokat a fájlokat, melyeket a vírusirtó fertőzöttnek jelez.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A tipikus magyar torrentező egyébként alapfokú végzettséggel rendelkező budapesti fiatal férfi, aki elsősorban filmeket tölt le a fájlcserélő alkalmazások segítségével.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








