2009 óta megháromszorozódott azon esetek száma, amikor postai úton küldött hamisítványokat füleltek le a hatóságok. A jelenség hátterében az internetes rendelések térhódítása áll a kereskedelemben - derül ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület beszámolójából.
Míg 2009-ben összesen tizenötezer esetben találtak postai küldeményben hamisított terméket az európai vámhatóságok, addig 2011 során már összesen 57 ezer alkalommal akadt fenn a rostán hamis portéka. Ez mintegy 280 százalékos emelkedésnek felel meg. Az összes lefoglaláson belül is jelentősen emelkedett a postai úton való továbbítás aránya: míg 2009-ben az esetek egyharmadában ilyen küldeményben találkoztak a szellemi tulajdonjogokat sértő áruval, addig tavaly már kétharmadra rúgott részesedésük az összes lefoglalásból.
2010 óriási előretörést hozott, de a postai küldemények 2011-ben is egyre jelentősebb közvetítő csatornává váltak. Elsősorban a hamis cipők, ruhák, elektronikai termékek és pipereholmik számának növekedése számlájára írható, hogy 17 százalékkal emelkedett a lefoglalások száma 2010 és 2011 között.
A leggyakoribb lefoglalt termék a fenti kategóriák térhódítása ellenére is a hamis gyógyszer maradt. A postai úton küldött, lefoglalt hamisítványok egyharmada orvosság volt az Unióban - legalábbis e megjelöléssel árusították portékájukat a csalók.
A postai út tehát egyre fontosabbá válik a lefoglalások számát tekintve, azonban a lefoglalt termékek mennyisége szempontjából - természetesen - továbbra is elmarad a közúti (kamionos) vagy tengeri szállítmányoktól. Postai úton ugyanis jellemzően kiskereskedelmi vagy egyéni fogyasztási mennyiségben rendelnek, gyakran a hamisítványok megtévesztett végfelhasználói.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború