A MasterCard nevében küldött üzenetekkel próbálnak közvetlenül a boltoktól kártyainformációkhoz jutni ismeretlenek - közölte a kártyatársaság. Nem tudni, hogy volt-e olyan kereskedő, aki teljesítette a hamis levél utasításait. A kibocsátó szerint a lopott bankkártya adatokkal vásárlást, visszatérítést kísérelhetnek meg.
A MasterCard tudomására jutott, hogy a közelmúltban több kereskedő is kapott hamis e-mail üzenetet "MasterCard Biztonsági Figyelmeztetés" ("MasterCard Security Alert") tárggyal. Az üzenetben arra kérik a kereskedőket, hogy hajtsanak végre bankkártya fizetési ill. refund (visszatérítési) teszt tranzakciókat és a tranzakciókkal összefüggő adatokat (fizetési bizonylatot) küldjék el egy megadott e-mail címre. Az e-mail cím a látszat ellenére nem tartozik a MasterCardhoz.
A cselekmény minden bizonnyal arra irányul, hogy bűnözők kereskedői tranzakciós információkhoz jussanak hozzá annak érdekében, hogy lopott bankkártya adatokkal vásárlást, visszatérítést kíséreljenek meg.
Kérdésünkre Fejes Kálmán, a MasterCard Europe biztonsági vezetője elmondta, hogy amennyiben mind az elfogadó bank, mind a kereskedő a MasterCard kártyaelfogadási előirásait betartva jár el, úgy a kereskedő nem kerül olyan adatok birtokába, amellyel a későbbiekben vissza lehet élni.
A MasterCard felhívta a kereskedőink figyelmét, hogy nem veszi fel a kereskedőkkel közvetlenül a kapcsolatot, sem azért, hogy bankkártya tranzakciós információt kérjen, sem azért, hogy teszt tranzakciókat bonyolítson le. Ezért, amennyiben ilyen kéréssel telefonhívást, e-mailt, SMS-t, vagy közösségi oldalról származó üzentet kap egy cég, ne válaszoljon!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


