A MasterCard nevében küldött üzenetekkel próbálnak közvetlenül a boltoktól kártyainformációkhoz jutni ismeretlenek - közölte a kártyatársaság. Nem tudni, hogy volt-e olyan kereskedő, aki teljesítette a hamis levél utasításait. A kibocsátó szerint a lopott bankkártya adatokkal vásárlást, visszatérítést kísérelhetnek meg.
A MasterCard tudomására jutott, hogy a közelmúltban több kereskedő is kapott hamis e-mail üzenetet "MasterCard Biztonsági Figyelmeztetés" ("MasterCard Security Alert") tárggyal. Az üzenetben arra kérik a kereskedőket, hogy hajtsanak végre bankkártya fizetési ill. refund (visszatérítési) teszt tranzakciókat és a tranzakciókkal összefüggő adatokat (fizetési bizonylatot) küldjék el egy megadott e-mail címre. Az e-mail cím a látszat ellenére nem tartozik a MasterCardhoz.
A cselekmény minden bizonnyal arra irányul, hogy bűnözők kereskedői tranzakciós információkhoz jussanak hozzá annak érdekében, hogy lopott bankkártya adatokkal vásárlást, visszatérítést kíséreljenek meg.
Kérdésünkre Fejes Kálmán, a MasterCard Europe biztonsági vezetője elmondta, hogy amennyiben mind az elfogadó bank, mind a kereskedő a MasterCard kártyaelfogadási előirásait betartva jár el, úgy a kereskedő nem kerül olyan adatok birtokába, amellyel a későbbiekben vissza lehet élni.
A MasterCard felhívta a kereskedőink figyelmét, hogy nem veszi fel a kereskedőkkel közvetlenül a kapcsolatot, sem azért, hogy bankkártya tranzakciós információt kérjen, sem azért, hogy teszt tranzakciókat bonyolítson le. Ezért, amennyiben ilyen kéréssel telefonhívást, e-mailt, SMS-t, vagy közösségi oldalról származó üzentet kap egy cég, ne válaszoljon!
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








