Felmérések szerint folyamatosan növekszik Magyarországon az üzletláncok saját márkás termékeinek népszerűsége. Legnagyobb az ilyen márkák aránya állateledel, háztartási papíráru és mélyhűtött élelmiszer bolti eladásából - és persze ebben is a diszkontok járnak az élen.
Kereskedelmi márkás élelmiszerekkel a boltok mintegy 320 milliárd forint bevételt értek el tavaly, míg saját márkás háztartási vegyiáruval és kozmetikummal kereken 50 milliárd forintot.
Élelmiszerre a kiskereskedelem vásárlói által kiadott minden 100 forintból 24 jutott kereskedelmi márkákra tavaly, ami 1-gyel több, mint tavalyelőtt. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkáinak piacrésze stabilan 35 százalék, éves összehasonlításban - derül ki a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat friss felméréséből.
Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik forint (16 százalék) került a boltok pénztáraiba kereskedelmi márkás termékekért tavaly; ugyanannyi, mint egy évvel korábban. Mennyiség szempontjából 35 százalékról 33-ra csökkent a kereskedelmi márkák piaci részesedése, egyik évről a másikra.
A diszkont csatornában játsszák a legnagyobb szerepet a láncok saját márkái: élelmiszernél értékben 62 százalék jutott rájuk tavaly, háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál pedig 56 százalék.
Hipermarketeknél a mutató értékben, élelmiszereknél 14, háztartási vegyiárunál pedig 8 százalék. Szupermarketeknél 25, illtetve 21 százalék.
Különösen az állateledel és mélyhűtött élelmiszer vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a két kategória forgalmából 49, illetve 44 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. Utánuk a háztartási papíráru (42), reggeli cerália (32), babakozmetika (29) és sós rágcsálnivaló (27) következik.

Legalacsonyabb a kereskedelmi márkák értékben mért mutatója hajápoló és szájápoló szereknél (6-6 százalék), élelmiszerek között pedig alkoholos italoknál (14).
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mennyiségben nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mivel viszonylag olcsók: 35 százalékot vittek el a Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória teljes bolti forgalmából tavaly, ugyanannyit, mint egy évvel korábban. A Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriánál a mutató 35-től 33 százalékra csökkent.
Ma már nem számít rosszabbnak
Ma már a saját márka nem feltétlenül jelent alacsonyabb minőséget a gyártói, különösképpen a "B" márkákhoz képest, ami leképeződik a gyártói és a sajátmárkák közti árolló szűkülésében is. A gyártói márkák egyes élvezeti cikkek terén, valamint olyan kategóriákban tudnak sikeresek lenni, ahol néhány kiemelt, erős márka határozza meg a kínálatot (pl. étolaj, sör).
A kereskedelmi márkák népszerűségét bizonyítja, hogy az üzletláncok már eddigi profiljuktól eltérő szegmensekben is használják őket. Néhány hete a Lidl saját márkás mobilszolgáltatással lép piacra Blue Mobile néven. A távközlési termékek és szolgáltatások számára a Magyar Telekom biztosítja a hátteret. A szolgáltatás február 1-től elérhető a diszkontlánc valamennyi áruházában, közel 150 értékesítési ponton.
Piaci információk szerint márciustól indul a Tesco telefonszolgáltatása is Magyarországon. A Tesco a Vodafone-nal indítja el szolgáltatását.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








