Új boltokat nyitnak a következő hetekben a Kézműves Magyar Ízek Vására szervezői - jelentették be a márciusi rendezvény mai, bevezető sajtótájékoztatóján.
A kézműves magyar termékek árusításával foglalkozó hálózat gyors
ütemben fejlődik: az első üzlet októberi elindítása után a következő hetekben Szegeden és Budapest belvárosában
is új üzletet nyitnak - jelentette be Pap Krisztián, a Kézműves Magyar Ízek Kft. cégvezetője, a vásár főszervezője. Az új boltokban is elsősorban kis kézműves cégek, családi vállalkozások hazai termelésű, minőségi élelmiszereit árulják majd.
Ismét jön a Kézműves Magyar Ízek vására
Március elején immár harmadik alkalommal rendezik meg a Kézműves magyar Ízek Vására elnevezésű rendezvényt. A szervezők szerint a vásár eddig közel 130 magyar termelőnek adott lehetőséget, hogy megismertesse termékeit a szélesebb közönséggel - a kiállítók ezúttal is ingyenesen vehetnek részt a rendezvényen. Az idei év legfontosabb újdonsága, hogy nem termékcsoportonként válogatták a termelőket, hanem 11 tájegységből álló íz-régiót hoznak létre (ebből 7 a határon túlról érkezik).A vásárlók így együtt kóstolhatják a bükki kézműves sajtot a szilvásváradi füstölt pisztránggal.
A kiállításon részt vesz a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) is: a látogatók a hatóság standjánál termékeket ajánlhatnak a Nemzeti Fogyasztói Termékkosárba. Csákiné dr. Gyuris Krisztina, az NFH főigazgató-helyettese a mai sajtótájékoztatón elmondta: a termékkosár célja, hogy ráirányítsa a hazai fogyasztók figyelmét a hazai készítésű minőségi termékekre - elsősorban élelmiszerekre. A hatóság a termékkosárhoz minden hónapra megad 1-1 termékkategóriát (pl. disznótoros, szaloncukor, stb.), a fogyasztók pedig szavazhatnak az általuk preferált minőségi termékekre (a szavazás rendszere online és levélben is működik).
A kezdeményezés összhangban áll a hatóság azon kezdeményezésével, hogy ne csak a jogsértő gyártókat, forgalmazókat büntessék, hanem a pozitív tapasztalatokat is megoszthatják. Ezt a célt hivatott szolgálni a termékkosáron kívül a pozitív lista is: ez a lista azokat a vállalkozásokat tartalmazza, amelyeknél három országos vizsgálati program során sem talált semmilyen rendellenességet a hatóság, a megelőző egy évben pedig nem alkalmaztak velük szemben szankciót, illetve nem volt megalapozott panasz ellenük.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








