Hiába próbálnak a fogyasztók egyre tudatosabbá válni, a kereskedők újabb és újabb trükkökkel próbálják kijátszani, csorbítani a fogyasztók jogait, mikor minőségi kifogással visszavisznek egy terméket.
Lassan a karácsonyi vásárlásokat követően, nem csak a nem tetsző termékeket viszik vissza a fogyasztók, hanem a meghibásodott termékeket is, azonban a legkülönfélébb megoldási javaslattal állnak elő a kereskedők, gátolva, megakadályozva a fogyasztók jogszabályban lefektetett jogainak érvényesítését.
Először is tudnunk kell, hogy amennyiben észleljük egy termék minőségi hibáját, azt haladéktalanul jeleznünk kell a kereskedőnek, a forgalmazónak, tehát akitől a terméket megvásároltuk, és a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a panaszunkról. Nem küldhet el minket a kereskedő, hogy csak a szervizhez fordulhatunk, hiszen ezt mi fogyasztók dönthetjük el, hogy javítási igényünkkel közvetlenül a szervizt keressük meg, vagy a kereskedőre bízzuk a termék javíttatását.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1954. évi IV. törvény szerint hibás teljesítés esetén a fogyasztó elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha azt a kereskedő nem vállalta, akkor a fogyasztó megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől, ez esetben a teljes vételár visszajár a részére.
Ehhez képest a kereskedők egy része minőségi hiba esetén is levon valamennyi százalékot a vételárból és csak a csökkentett összeget hajlandó visszafizetni. Másik része a sokadik javítást követően sem hajlandó kicserélni a terméket, vagy visszaadni a vételárat.
Legújabb esetekben pedig az akciósan vásárolt termékek esetén, hiába van még az árukészleten a termék és a fogyasztó szeretné is a cserét kérni, ennek ellenére a vételárat adja vissza a kereskedő, mert ő így "ússza meg" legolcsóbban az ügyet. A fogyasztó előtt pedig nincs más lehetőség, mint ugyanazt a terméket 20-50 százalékkal drágábban megvásárolni, mert hiszen szüksége van rá.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ki kell emelni azt a tényt, hogy a levásárlásnak nincs semmilyen jogszabályi alapja, nem lehet sem a fogyasztót arra kötelezni, hogy levásárolja a vételárat ahelyett, hogy visszakapná az összeget, sem a kereskedőt arra kötelezni, hogy engedje a levásárlást, ha pedig ki tudná cserélni a terméket.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége azt tanácsolja, hogy amennyiben nem sikerül rendezni a vitás ügyet a kereskedővel, akkor a fogyasztók forduljanak a lakóhelyük szerint illetékes Békéltető Testülethez, mely a gyors és ingyenes eljárás lehetőségét kínálva nagyban hozzájárulhat a jogvita megoldásához. Ehhez a társaság honlapján minden szükséges információt, és segítséget megtalálnak a fogyasztók, így többek között a "kérelem" nyomtatványt is.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








