Hiába próbálnak a fogyasztók egyre tudatosabbá válni, a kereskedők újabb és újabb trükkökkel próbálják kijátszani, csorbítani a fogyasztók jogait, mikor minőségi kifogással visszavisznek egy terméket.
Lassan a karácsonyi vásárlásokat követően, nem csak a nem tetsző termékeket viszik vissza a fogyasztók, hanem a meghibásodott termékeket is, azonban a legkülönfélébb megoldási javaslattal állnak elő a kereskedők, gátolva, megakadályozva a fogyasztók jogszabályban lefektetett jogainak érvényesítését.
Először is tudnunk kell, hogy amennyiben észleljük egy termék minőségi hibáját, azt haladéktalanul jeleznünk kell a kereskedőnek, a forgalmazónak, tehát akitől a terméket megvásároltuk, és a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie a panaszunkról. Nem küldhet el minket a kereskedő, hogy csak a szervizhez fordulhatunk, hiszen ezt mi fogyasztók dönthetjük el, hogy javítási igényünkkel közvetlenül a szervizt keressük meg, vagy a kereskedőre bízzuk a termék javíttatását.
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1954. évi IV. törvény szerint hibás teljesítés esetén a fogyasztó elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne. Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha azt a kereskedő nem vállalta, akkor a fogyasztó megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől, ez esetben a teljes vételár visszajár a részére.
Ehhez képest a kereskedők egy része minőségi hiba esetén is levon valamennyi százalékot a vételárból és csak a csökkentett összeget hajlandó visszafizetni. Másik része a sokadik javítást követően sem hajlandó kicserélni a terméket, vagy visszaadni a vételárat.
Legújabb esetekben pedig az akciósan vásárolt termékek esetén, hiába van még az árukészleten a termék és a fogyasztó szeretné is a cserét kérni, ennek ellenére a vételárat adja vissza a kereskedő, mert ő így "ússza meg" legolcsóbban az ügyet. A fogyasztó előtt pedig nincs más lehetőség, mint ugyanazt a terméket 20-50 százalékkal drágábban megvásárolni, mert hiszen szüksége van rá.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ki kell emelni azt a tényt, hogy a levásárlásnak nincs semmilyen jogszabályi alapja, nem lehet sem a fogyasztót arra kötelezni, hogy levásárolja a vételárat ahelyett, hogy visszakapná az összeget, sem a kereskedőt arra kötelezni, hogy engedje a levásárlást, ha pedig ki tudná cserélni a terméket.
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége azt tanácsolja, hogy amennyiben nem sikerül rendezni a vitás ügyet a kereskedővel, akkor a fogyasztók forduljanak a lakóhelyük szerint illetékes Békéltető Testülethez, mely a gyors és ingyenes eljárás lehetőségét kínálva nagyban hozzájárulhat a jogvita megoldásához. Ehhez a társaság honlapján minden szükséges információt, és segítséget megtalálnak a fogyasztók, így többek között a "kérelem" nyomtatványt is.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








