A legtöbb bevásárlóközpont ma már nem tudja felhívni magára a figyelmet csak az üzletekkel az éttermekkel, vagy a mozival: olyan vásárlóösztönző eszközök is szükségesek, amelyek extra szolgáltatásként vonzzák az érdeklődőket. Új plázafejlesztések egyelőre nem indulnak Magyarországon, a diszkontok viszont további terjeszkedés előtt állnak - hangzott el csütörtökön, a Portfolio.hu Retail 2011. című konferencián.
Hatalmas különbségek vannak a budapesti és a vidéki vásárlóerő között, ez pedig jelentősen befolyásolja, hogy egy üzletlánc hol, milyen új boltot nyit - állapították meg egybehangzóan a csütörtökön megrendezésre került Portfolio.hu Retail 2011. című konferencia előadói. A kereskedelmi, ingatlanfejlesztési-és üzemeltetési szakemberek túlnyomó többsége úgy vélte, az esetleges vasárnapi zárva tartás komoly problémát, elbocsátásokat jelentene.
A konferencián felszólalt szakemberek szerint sem várható, hogy jelentősebb bevásárlóközpont-fejlesztések indulnának a következő években, ugyanakkor a diszkontláncoknál további terjeszkedésére számítanak.
Hermán Róbert, a kereskedelmi ingatlanokat fejlesztő Portico Investment akvizíciós igazgatója elmondta: a fejlesztők a diszkontokban hisznek, úgy látják, hamarosan a magyar vásárlók is tényként kezelik majd, hogy ezekben az üzletekben a termékek minősége is megfelelő. Az új diszkontoknak helye is lenne a hazai piacon, hiszen míg nálunk 10 ezer lakosra jut egy diszkontáruház, addig például Németországban átlagban 4-5 ezer főre jut egy ilyen áruház.
Hatalmas különbségek az országban
"Budapesten még elviselhető a helyzet, de vidéken hatalmas gondok vannak, érzésem szerint a vidéki bevásárlóközpontok a fővárosi vásárlóerő feléből kell, hogy megéljenek"- mondta Horváth Péter, a Mosaic Property ingatlan-alap ügyvezető igazgatója. A szakember szerint Kelet-Magyarország ebből a szempontból még rosszabb helyzetben van, de a Dunántúlon is vannak - kiskereskedelmi szempontból - nagyon rosszul működő városok, például Nagykanizsa.
A bérlők úgy látják, hogy nem probléma az új fejlesztések elmaradása, mivel telített a piac és inkább a meglévők minőségén lehetne még javítani. A cég a divatpiacon a kevés nyereséges vállalkozás közé tartozik, Berendi András, a Roland Divatház Zrt. vezérigazgatója szerint ez főleg az aktivitásuknak köszönhető.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fajcsi Róbert, az Euronics kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az aranyéveknek számító 2007-es évről folyamatos zuhanás jellemezte a piacot, de az idei év stabilizációs jegyei után a jövőben átfordulhat pozitív irányba a tendencia, és növekedhet a kiskereskedelem volumene.
A Drogerie Markt magyarországi cégvezetője, Görgey András úgy vélte, a kommunikáció az egyik legfontosabb eszköz a stabilitás, illetve a növekedés megteremtéséhez. A hazai dm vezetője szerint a vasárnapi nyitva tartás rövidtávon igen, de hosszú távon nem érintené negatívan a forgalmat, azonban kedvezőtlen beavatkozásnak tartja a kívülről való ráhatást, szerinte ezt elsősorban a piac belső folyamatainak kellene szabályoznia. Hasonló véleményen van az egyik legnagyobb könyváruház, a Libri Könyvkereskedelmi Kft. expanziós vezetője is, Kopcsányi Zoltán, aki hozzátette: a válság elhúzódóban van és hosszabb távú stagnálás van kilátásban.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








