Orosz bankkártya klónozók Veszélyben vannak a magyar bankkártyák, mert megszöktek azok az orosz fiatalok, akik az elmúlt években 40 millió forintot csaltak ki gyanútlan ügyfelektől. A hozzájuk hasonló csalók tavaly a második félévben változatos módszerekkel 274 millió forinttal csapolták meg áldozataik bankszámláját. De pontosan hogyan próbálnak átverni minket a csalók és hogyan lehet ellenük védekezni?
Szökésben vannak a magyar bankkártyákat megcsapoló orosz csalók. A két orosz fiatalember korábban itt járt egyetemre, később azonban bankkártya csalóként kezdtek tevékenykedni. Módszerük az volt, hogy az interneten becsapós leveleket küldtek banki ügyfeleknek, amelyben bankkártyájuk, bankszámlájuk adatait igyekeztek kicsalni.
Az is előfordult, hogy a bankjegykiadó automatákat "buherálták" meg egy olyan szerkezettel, amely rögzítette az ott használt plasztiklapok adatait. Azok segítségével aztán klónozott kártyát állítottak elő és azzal vettek fel pénzt. 2008 februárjáig ezekkel a módszerekkel 40 millió forintot szereztek.
A rendőrség lecsapott rájuk, majd a bíróság jogerősen 3 év börtönre ítélte őket. Ők azonban nem vonultak börtönbe, hanem elhagyták az országot, valószínűleg Oroszországba távoztak - értesült a Blikk. Ha ez így van, a magyar banki ügyfelek újra veszélybe kerülhetnek, mert Oroszország nem szokta kiadni más országoknak a saját állampolgárait. Márpedig ha szabadon vannak, a két fiatalembert semmi sem tartja vissza attól, hogy újra próbálkozzék.
Kevesebbszer, de többet!
Esetük sajnos nem nevezhető egyedinek. A Magyar Nemzeti Bank statisztikáiból kiolvasható, hogy 2010. második félévében a kereskedelmi bankok 5667 esetben tapasztaltak visszaélést a plasztikokkal. Ez ugyan 410-zel kevesebb, mint az első hat hónapban, ám a csalásokból származó 273,9 millió forint kár 3 százalékkal magasabb volt mint 2010 első félévében.
A csalások egyre kisebb részért tehetőek felelőssé az elfogadó bankhoz, a bűnözők sokkal inkább az óvatlan ügyfeleknek köszönhetik sikereiket. Drasztikusan 20 illetve 30 százalékkal esett a pos-készülékek segítségével és az atm-eken elkövetett csalások száma. Igaz, az ATM-es csalásoknál az első félévi 106 millióval szemben 227 millió forint kár keletkezett.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Vigyázz! Így dolgoznak a csalók!
De lássuk, mire kell figyelnünk, melyek a csalók legkedveltebb módszerei! Vegyük sorra azt is, hogyan védekezhetünk a legelterjedtebb trükkök ellen!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








