Egyre gyakoribb, hogy szürke marhaként árulják más szarvasmarhafajták húsát, amivel akár két-háromszoros bevételhez lehet jutni - hangzott el az MR1-Kossuth Rádió Hajnal-táj című műsorában. A védjegyet is hamisítják, amit viszont már sms-ben is ellenőrizni lehet.
Ránézésre csak a szakértők tudják megkülönböztetni a szürkemarha-húst más szarvasmarhákétól - hangsúlyozta Babay Gellért, a Magyar Szürke Marhát Tenyésztők Egyesületének munkatársa. Úgy véli, hogy az értékesítőhelyek nagy része feltehetőleg nincs is tisztában azzal, hogy hamis terméket árul. A csalás visszaszorítását szolgálná a védjegy, manapság viszont már azt is hamisítják. Az egyesület eredetigazolási rendszert dolgozott ki a hamisítások kiszűrésére. Az Egységes Nyilvántartási és Azonosítási Rendszerben (ENAR) szereplő szám alapján már a vásárlók is be tudják azonosítani, hogy valóban szürke marhából származik-e a hús.
Ez a szám egész életében végigkísérte az állatot, a húsra pedig korszerű azonosító rendszerrel került. A vásárlóknak elég sms-ben elküldeniük az azonosítót a 06-30-469-14-25-ös telefonszámra, s azonnal megkapják a tenyésztő nevét, a vágóhidat és az értékesítés helyét is. Persze, csak akkor, ha valódi számról van szó.
Az egyesület szeretné elérni, hogy a magyar szürkemarha-hús és a belőle készült összes termék uniós oltalmi eljárásban földrajzi védettséget kapjon, ami segíthetne a hamisítások elleni fellépésben is. A várakozások szerint szeptember közepén sikerül ezt elfogadtatni. Az oltalom gazdasági előnnyel is járna, mivel a szigorú névhasználat és a hamisítások visszaszorítása az értékesítéseknél a Magyar Szürkemarhát tenyésztő gazdákat hozná helyzetbe.
Kutatások igazolják, hogy a szürke marha húsa egészségesebb, mint az intenzíven tartott marháké, mert a többszörösen telítetlen zsírsavak nagyobb arányban fordulnak elő benne.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








