A mobiltelefon-előfizetések száma egy év alatt 219 ezerrel bővült: az állomány 2010 végén 12,0 millió volt. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma ismét emelkedett, ami ellensúlyozta a feltöltő kártyás szegmens 216 ezres éves szintű visszaesését. A változás hátterében az áll, hogy a szolgáltatók reklámkampányaikon keresztül az ügyfeleket arra ösztönzik, váltsanak havidíjas előfizetésre. 100 lakosra 120 mobil-előfizetés jutott.
A mobilhálózatokban a tárgyidőszak folyamán 2009 IV. negyedévéhez viszonyítva 5%-kal több hívást kezdeményeztek és ennyivel nőtt a mobiltelefonálással töltött összes percidő is. Egy előfizetésre átlagosan 373 percnyi beszélgetés jutott. Egy hívás átlagos hossza 2,2 perc volt. A teljes évi mennyiséget tekintve a hívások száma 4%-kal, időtartamuk 5%-kal növekedett 2009-hez képest.
Bár a kábeltévé-szolgáltatók egyre nagyobb sikerrel kínálnak vezetékes vonalat és hívásszolgáltatást, 2010 december végén - előzetes adatok szerint - az egy évvel korábbinál 194 ezerrel kevesebb, 2,9 millió vezetékes fővonal volt üzemben, ennek 25%-a VoIP-hangcsatorna (kábeltévés, illetve széles sávon megvalósuló helyhez kötött telefonszolgáltatás), 15%-a ISDN. A 100 lakosra jutó vezetékes fővonalak száma az időszak utolsó napján 29 volt.

A 2009-es évben két folyamat is véget érni látszott: a telítődés jeleit mutatta a mobiltelefon piac, legalábbis a 100 főre jutó készülék mutató stagnálásba fordult, és megállt a vezetékes telefonok számának süllyedése is. 2010-ben a korábbi tendenciák - ha lassan is - újra megindultak.
A vezetékes vonalakról indított hívások száma és időtartama 2009 utolsó negyedévéhez képest 4, illetve 8%-kal csökkent. A visszaesés hátterében a mobilforgalom emelkedése, valamint az egyre inkább terjedő ingyenes, ugyanakkor nem mérhető internetes telefonálási lehetőség áll.
Az egy vezetékes vonalra jutó beszélgetések (adatcélú forgalom nélküli) időtartama 451 perc volt, 1%-kal kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A vezetékes hálózatokban indított hívások átlagos időtartama 3,1 percet tett ki. A teljes évet nézve 5, illetve 6%-os volt a hívások számának és hosszának az esése. Az árak mérséklődése, a gyakran jelentős ingyenes idősávot és díjmentes hálózaton belüli beszélgetést is tartalmazó csomagok terjedése nyomán az előfizetők kevesebbszer, de hosszabb ideig beszélgetnek vezetékes telefonról, mint mobiltelefonról. Az összes telefonbeszélgetésre fordított idő közel négyötödét mobilkészülékekről indított hívások tették ki.
Az internetpiac bővülése folytatódott, 2010 IV. negyedévében az internetszolgáltatók száma 393 volt, 36-tal több, mint egy évvel korábban. A piac koncentrált, 18 cég tudhatja magáénak az előfizetések 90%-át. Az internet-előfizetések száma 2010 végén már meghaladta a 3,3 milliót, ez majdnem ötödével több, mint 2009 ugyanezen időpontjában.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az internetpiac fejlődése a szolgáltatók közötti éles versenynek is köszönhető. A vezeték nélküli szegmens egy év alatt 36%-kal bővült. A nagymértékű változáshoz erőteljesen hozzájárult az egyre inkább megfizethető mobilinternet, ezen a szolgáltatási területen a növekedés 40%-os volt. Az összes internet-előfizetés 39%-a a mobilkategóriába tartozott, részaránya egy év alatt 6 százalékponttal növekedett.
A vezetékes internet két legjelentősebb típusa közül egy év alatt a kábelhálózatos előfizetések 14%-kal gyarapodtak, míg az xDSL-előfizetések kisebb mértékben csökkentek. A széles sávú (kábeltévés és xDSL-) internetre történő előfizetések száma így egy év alatt 6%-kal nőtt. Egyelőre nem képvisel nagy részarányt, de éves szinten 46%-kal bővült az egyéb - például a LAN- (optikai) internetet is magába foglaló - kategória előfizetéseinek mennyisége.
Az összes előfizetésen belül 2009 utolsó negyedévének végéhez képest eltűnőben van a betárcsázós (kapcsoltvonali és ISDN együtt) csoport. A kábeltévés- és az xDSL szegmens részaránya 1, illetve 5 százalékponttal csökkent, eközben a vezeték nélkülié 5 százalékponttal lett magasabb.
Az előfizetéses internetszolgáltatásból származó nettó árbevétel a IV. negyedévben meghaladta a 34 milliárd forintot, ami az előfizetői akciók (például ingyenes hónapok, 3 terméket egy csomagban, azaz internetet, televízióval illetve telefonnal együtt, olcsóbban kínálva) és a díjak mérséklődése miatt folyó áron 3%-kal kevesebb volt az egy évvel korábbinál. A 2010. évi teljes nettó árbevétel (135,3 milliárd forint) 5%-kal csökkent 2009-hez képest.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








