A borkultúra terjedésével párhuzamosan megjelent Kínában a hamis borok piaca. A hamisítók több száz eurót is fizetnek egy-egy minőségi ital üvegéért, amelybe aztán kevésbé minőségi párlatot palackoznak.
A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület tájékoztatása szerint akár 300 fontot (közel százezer forint) is fizetnek a kínai borhamisítók egy minőségi ital jó állapotú üres palackjáért. Az egyik legkeresettebb az 1982-es Chateau Lafite Rothschild üvege, amelynek bontatlan palackja akár 2000 fontot (665 ezer forint) is érhet az aukciókon.
Az elmúlt években Kína lett a világ leggyorsabban növekvő borpiaca, ahol kifinomultságra éhes milliomosok tucatjai hajlandóak rengeteg pénzt kifizetni egy-egy minőségi italért. Tavaly egy 2009-es Chateau Lafite 43 ezer fontért cserélt gazdát Hongkongban, háromszor annyi pénzért, mint amit Londonban ért volna. Nem csoda, hogy a hamisítók a jövedelmező üzletből megpróbálnak hasznot húzni.
Van olyan üvegkereskedő, Sanghaj és Peking bárjaiból gyűjti össze az üres palackokat. Készpénzben fizet és vállalja a szállítást, de ragaszkodik ahhoz, hogy az üveg eredeti és a lehető legjobb állapotú legyen. Ezeket aztán továbbértékesítik a hamisítóknak, akik a minőségi italok üvegeibe kevésbé minőségi italokat töltenek, majd eredeti termékként hozzák forgalomba.
A borhamisítás nem csak a hagyományos borvidékekről származó italokat érinti, de Kína legismertebb prémium italát, a Maotai-t is. A cég szóvivője szerint már több millió jüant költöttek a hamisítás elleni küzdelemre: már fényérzékeny tintát, vízjelet, hologramokat és speciális zárófóliát is használnak az üvegen. A cég 80 alkalmazottja csak a termékvédelemre fókuszál, mégis úgy látják, lehetetlen kivédeni a hamis italok piacra kerülését.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








