Csúcstechnológiával védekezik egy Magyarországon is működő csomagolóanyag-gyártó a termékhamisítások ellen. A cég digitális nanorészecskékkel azonosíttatja gyártott termékeit.
A Mondi Bags Hungária Kft. tervei szerint a 2011-től alkalmazott technológia segít hazai és nemzetközi partnerei számára, hogy az egyre súlyosabb kárt okozó hamisítást megelőzzék, illetve hatékonyabban felderítsék. A cég a DatatraceDNA digitális nanorészecskés azonosítási technológiát alkalmazza az idei évtől a csomagolóanyagok jelelölésére.
A technológia lényege, hogy az emberi DNS-hez (angolul: DNA) hasonlóan egyedi azonosító jelzésekkel látják el a terméket, amely jelzést a későbbiekben egy speciálisan kifejlesztett eszköz segítségével egyértelműen be lehet azonosítani. A magyar forgalmazó közlése szerint a digitális nanorészecskés azonosítási technológia korlátlan alkalmazási lehetőséggel rendelkezik az élelmiszeripar, a gyógyszeripar, továbbá a mezőgazdaság, valamint egyéb iparágak területén mind a hamisítások elleni védelemben, mind a gyakori "átcímkézések" felderítése érdekében folytatott küzdelemben.
A technológiát 2007 óta a Microsoft is használja saját fejlesztésű rendszerével párhuzamosan, emellett 2011-től egy vezetői európai gyógyszergyár is a nanorészecskés azonosítás mellett döntött.
(Forrás: Hamisítás Elleni Nemzeti Testület)
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György