Kilónként 100-120 forinttal drágult a napokban a csirkemell Magyarországon. A mostani néhány hónapon belül a második áremelkedés, de ezzel még nincs vége. Tavasszal újabb árnövekedést jósolnak a szakemberek.
Hiány van csirke- és pulykamellből Európában - ez a magyarázata a megállíthatatlannak tűnő áremelkedésnek. Az öreg kontinensre irdatlan mennyiségben baromfihúst értékesítő brazilok ugyanis a megszokottnál kevesebbet szállítanak. Pont rosszkor. A válság ugyanis megviselte az európai családok költségvetését, így a drágább sertéshús helyett az olcsóbb baromfit kezdték vásárolni, alaposan megnövelve az utóbbi iránti keresletet. Mivel a magyar csirke- és pulykamell filé iránt is megnőtt az igény, az árak lassan, de biztosan emelkedni kezdtek.
Idén legutóbb június közepén változott a baromfitermékek ára. Az áremelkedés 6-8 százalékos volt, ami a csirkemell esetében 100 forintot jelentett kilónként. Akkor drágult a comb is, méghozzá kilónként 20-30 forinttal. A napokban tovább emelkedett a csirke- és pulykamell filé ára. A boltokban 100-120 forintos drágulást lehet tapasztalni, így például a csirkemell filé fogyasztói ára elérte a 1350-1450 forintot kilónként. Hasonló mértékben változott a pulykamell ára is. Jó hír azonban, hogy a csirkecomb és más húsrészek ára nagy valószínűséggel ősszel már nem változik.
Hónapok óta méregdrága takarmányt etetünk - ad magyarázatot a drágulásra a pénzcentrum.hu kérdésére Bárány László, a Baromfi Terméktanács elnöke. Beszállítóik áremelési törekvéseit a kereskedők is kénytelenek elfogadni, hiszen nincs elég hazai áru a piacon. Arra sem számíthatnak, hogy olcsó import baromfihússal letörik az árakat, mert a viszonylag gyenge forint és az áruhiány miatt külföldről sem lehet jövedelmezően baromfihúst behozni.
Némi önmérsékletre azonban szüksége lesz a baromfitermelőknek, hiszen ha túl drága lesz a hús, akkor a kereslet drasztikusan csökkenhet. Legalábbis a legálisan működő, adót fizető vállalkozások termékei iránt. A feketevágóhidakról forgalomba kerülő, adókkal nem terhelt, éppen ezért olcsó baromfihús iránti kereslet ugyanakkor komolyan megnövekedhet. Ez pedig már a tisztességes termelők létét fenyegetné, hiszen a fogyasztók asztalára kerülő baromfihús durván harmada már most is feketevágásból származik.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








