A japán cégóriás, a Toshiba, idén decemberben az ágazatban jelenlévők közül elsőként dobja piacra a szemüveg nélkül is nézhető háromdimenziós televízióit - közölte az MTI. A 3D-és élményt egy integrált képrendszer bevezetése teszi lehetővé. A japán fővárosban tegnap a közönség is megcsodálhatta az új készülékeket.
A térhatás úgy adódik, hogy eltérő képet lát az ember jobb és a bal szeme. Ez a technika jelenleg még forradalminak számít a piacon. Először két méretben (30,5 és 50,8 cm képátmérő) vásárolhatják meg a fogyasztók a televíziókat és majd csak évek múltán juthatnak hozzá a nagyobb berendezésekhez, amikor már azok gyártása is kifizetődőnek bizonyul, ami által az eladási ár a lakosság széles rétegének válik megfizethetővé.
A szintén japán mamutvállalat, Sony, 2010 júniusától kezdte árusítani 3D-s szemüveggel nézhető készülékeit világszerte, a Panasonic pedig már ez év tavaszán előjött hasonló elven működő termékeivel az USA-ban. A fejlesztés gőzerővel folyik minden világcégnél, így a Samsungnál is, aki nem akar lemaradni a vetélytársaktól, ezért még 2010-ben szeretné piacra vinni térhatású televízióit.
A Telecoms and Media piackutató cég szerint egyenlőre Magyarországon egyáltalán nem biztos, hogy megéri 3D-és készülékeket vásárolni, mivel a háromdimenziós technikával vetített műsorok még elég korlátozott számban vannak jelen, de ennek ellenére több tízezer ilyen berendezés kerülhet a háztartásokba.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








