27 °C Budapest

Címke: tudatosvasarlo (42 cikk)

Pénzcentrum | 2013. február 21. 17:13

Undorító: ilyen húst sóznak rá a magyarokra + képek

Két nap alatt három alkalommal kellett illegális hústermékek miatt eljárniuk az élelmiszerbiztonsági szakembereknek: február 20-án 7 és fél mázsa, míg ma közel 4 tonna lejárt fogyaszthatósági idejű, beazonosotíthatatlan, tiltott módon lefagyasztott, engedély nélkül előállított húst és húskészítményt vontak ki a forgalomból.

Pénzcentrum | 2010. október 24. 07:02

Újdonság Magyarországon: ez a vásárlás jövője?

Most ősszel indult el az eBay magyar változata. Szinte mindent meg lehet vásárolni a könyvektől a bútorokon át a járművekig. A hazai aukciós oldalaknak mindenképp komoly fejtörést okozhat az új vállalkozás. Igaz a menüpontok már magyar nyelvűek, de egyeseknek a külföldi eladókkal való idegen nyelvű kapcsolattartás okozhat némi fejtörést. Ezen felül még a PayPal fizetési rendszerbe is regisztrálni kell a tagoknak.

Pénzcentrum | 2010. október 18. 10:02

Végre javulás: növekszik a bankkártyás fizetés aránya

Az idei év második felében az eddigi egyéves negatív trendet megtörve növekedett a forgalomban lévő hitelkártyák száma. Jelenleg 1,452 millió darab van használatban. Ezen kívül a betéti kártyák száma is emelkedett 0,54%-kal, így mára már 7,391 millió darabot tartanak nyilván belőlük.

Pénzcentrum | 2010. október 18. 04:42

Okostelefonok szinte ingyen - hatalmas a választék

Idén Magyarországot is elárasztották a különbőző típusú és márkájú okostelefonok. Elterjedésüket nagyban segítették az új technikai vívmányok lakossági piacra való bevezetése és a szélessávú netezési lehetőség megteremtése. A nagy mobil rengetegben megnéztük hol, mennyiért is lehet ilyen csúcstermékekhez hozzájutni. Akár már 690 forintért is hazavihetünk egy okostelefont.

Pénzcentrum | 2010. október 14. 05:22

Átverős boltosok, trükköző kereskedők: így harcolhatsz ellenük

Többeket felháborít az egyes üzletek, kiskereskedelmi láncok velük szemben tanúsított lekezelő magatartása és az interneten több fórumon is nyomdafestéket nem tűrő módon fakadnak ki a vásárlók ez ügyben. De mit is tehetünk? Sokaknak nem egyértelmű minden helyzetben, hogy milyen garanciális jogaik vannak, mikor és hogyan kell használni a vásárlók könyvét, kinek is kell bizonyítani és mit szavatosság illetve jótállás esetén.

Pénzcentrum | 2010. október 11. 04:42

Így drágul a kávé: megérkeztek a számok

Kávéáremelésre készülnek a kiskereskedők. A világpiaci kávéár emelkedése miatt bekövetkező 50%-os alapanyag-drágulás több országos lefedettségű élelmiszer-kiskereskedelmi láncnál eredményez termékektől függően 7-10%-os fogyasztói árnövekedést.

Pénzcentrum/MTI | 2010. október 5. 15:02

Van, ami egyre olcsóbb lesz Magyarországon

Komoly kihívások és változások előtt áll a lakossági távközlési piac az Invitel Távközlési Zrt. szerint. Az árak az eddigi tendenciáknak megfelelően csökkenni fognak és abbamarad az egyéni előfizetések értékesítése is. Az ügyfelek a jövőben majd csak szolgáltatási csomagokat vásárolhatnak meg, amibe beletartozik az internet, a vezetékes telefon, a mobil és olyan televíziózás, ahol több napi műsort is vissza lehet nézni.

Pénzcentrum/MTI | 2010. október 5. 12:02

Karácsonyra jön az olcsó 3D TV

A japán cégóriás, a Toshiba, idén decemberben az ágazatban jelenlévők közül elsőként dobja piacra a szemüveg nélkül is nézhető háromdimenziós televízióit - közölte az MTI. A 3D-és élményt egy integrált képrendszer bevezetése teszi lehetővé. A japán fővárosban tegnap a közönség is megcsodálhatta az új készülékeket.

Pénzcentrum | 2010. október 4. 04:40

Új internetes őrület: akár tízezreket is spórolhatsz

Nemrég egy újfajta értékesítési-vásárlási forma kezdett terjedni az interneten. Az alapötlete az, hogy hozzunk össze minél több embert, akik ugyanazt a terméket, illetve szolgáltatást szeretnék megvásárolni, viszonylag azonos időben és így együtt árkedvezményt tudnak kérni az eladótól.

Pénzcentrum | 2010. szeptember 30. 12:02

Luxus lesz a kávézás? A fogyasztó fizetheti meg a világpiaci vágtát!

A világpiacon mindkét meghatározó kávéfajta ára nyár óta fokozatosan emelkedik és újabb csúcsokat dönt. Mivel a jelentősebb piaci szereplők várhatóan emelni fognak, így a közeli jövőben a fogyasztóknak nem kell meglepődniük, ha az áruházak polcain magasabb kávé árakkal szembesülnek.

Orosz Márton | 2010. szeptember 21. 04:42

Sosem gondolnád, melyik saját márkás termékből vesszük a legtöbbet

Hat hónap alatt 165 milliárd forint forgalmat értek el az élelmiszer-kereskedelem saját márkás termékei. Érdekes, hogy ez 2 százalékkal kevesebb, mint tavaly az első hat hónapban. Egyre erősebb viszont a kereskedelmi márkák piaci jelenléte.

Orosz Márton | 2010. június 14. 05:22

Problémás élelmiszer a magyar boltokban: ki a felelős?

Komoly bírságot kapott több magyarországi üzletlánc, mert klórmekváttal kezelt indiai szőlőt hoztak forgalomba. Szakértők szerint a termék nem okoz közvetlen egészségügyi károsodást, de azonnal visszahívták a polcokról. Kérdés, mit tehet a fogyasztó, hogy elkerülje az ilyen veszélyeket.

MTI | 2010. május 4. 16:32

Auchan: (V)együnk egy kis hazait!

Magyar termelőket bemutató akciót szervez az Agrármarketing Centrum május 7-13. között az Auchan áruházakban, (V)együnk egy kis hazait elnevezéssel; az akciósorozatra 6,5 millió forintot fordítanak.

Pénzcentrum | 2010. április 30. 15:02

Környezetbarát termék? Inkább csak átverés

Környezettudatos tisztítószereket tesztelt a neves Which? kutatócég. A vizsgálatokból az derül ki, hogy a környezetbarát marketingjelzőkkel teleaggatott termékek egyáltalán nem jobbak a környezet számára.

Magyar Nemzet | 2010. április 29. 08:47

Tovább mérgeznek a rákkeltő mézek

Minden jel szerint nehezen tűnnek el az antibiotikumos mézek a magyar boltok polcairól. A rákkeltő anyagot tartalmazó termékek ezúttal az Auchanban kaphatóak.

Pénzcentrum | 2010. április 21. 04:32

Lidl, Penny, Aldi: na ezért tarolnak nálunk a diszkontok!

A Tesco, CBA és Coop áll a legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi láncok 2009. évi ranglistájának élén, ahogyan egy évvel korábban is. A Tesco forgalma 602 milliárd forintról 638,4 milliárdra nőtt. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 2009. évi rangsora, amit a vállalatok saját közlése, illetve becslések alapján állítottak össze.

Orosz Márton | 2010. március 31. 05:22

Lidl és Aldi: diszkontok árháborúja! Már a gazdagok is náluk vásárolnak

Válság időszakában nem meglepő, hogy az alacsony ár felkutatása a fogyasztók legfontosabb termékválasztási szempontjává válik, és ez minden országra jellemző. A leginkább árcentrikusabbnak a britek bizonyulnak, a megkérdezettek közel 85%-a helyezte az alacsony árat első helyre a vásárlási kritériumok listáján. Az ár után a minőség a második kulcsszó a vásárlási folyamatban, az európaiak több mint felénél, ami azt jelenti, hogy a termék-kiválasztás terén visszatér a legjobb minőség/ár arány elvének uralma.