Szinte vadásznak az utcán az idősekre azok, akik fantasztikus nyereményeket és rendkívül értékes termékeket kínálnak a fogyasztók részére. Azonban nem árt vigyázni: nem mindegy, kinek hiszünk, kit engedünk be lakásunkba, és az sem, mekkora összegtől szabadítanak meg minket az ilyen különleges termékbemutatókra specializálódott személyek.
"Termékbemutatót tartunk a lakásán!", "Ön a huszadik ember, akit megállítunk, így nyert egy csodaporszívót" - ilyen és ehhez hasonló indokokkal állítják meg az időseket egyre több alkalommal az utcán. Ezt követően még haza is viszik a gyanútlan fogyasztót a lakásába, aki azután ha nem elég óvatos, komoly bajba kerülhet.
A Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület fokozott óvatosságra inti azokat, akiket az utcán állítanak meg a fenti indokok alapján. Nem biztos, hogy a legjobb és legértékesebb termékeket kínálják ezekben az esetekben a fogyasztók számára, ráadásul alaposan meg kell gondolni, kit is engedünk be a saját lakásunkba.
Amellett, hogy értékeinkre kiemelten figyelünk, tudni kell azt is, hogy termékbemutatós, úgynevezett üzleten kívül kötött szerződés esetén indokolás nélkül elállhat a szerződéstől a fogyasztó nyolc munkanapon belül. Ez azonban a gyakorlatban csak akkor kivitelezhető, ha a vállalkozás ténylegesen létezik, ez azonban nem feltétlenül valósul meg ezekben az esetekben.
Így ha egy autóból kipattanó fiatalember arról próbál meggyőzni minket, hogy az égből pottyant szerencsénknek hála egy fantasztikus készülékkel lehetünk gazdagabbak, potom árért, jól gondoljuk meg, mennyire vagyunk merészek, és mennyire van szükségünk erre a csodamasinára.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








