Fogyasztókat megtévesztő, és fölösleges környezetterheléssel járó a moszószer gyártók azon gyakorlata, melynél a drágább töltőanyagokat egyszerű konyhasóval helyettesítik, ami természetesen a mosóhatást is csökkenti.
Az egyik piacvezető magyarországi áruházlánc által forgalmazott mosóporokkal kapcsolatos panasz kapcsán fordult Herczog Edit EP-képviselő a Bizottsághoz azzal a javaslattal, hogy egészségünk és pénztárcánk védelmében változtassák meg a mosóporok összetételére, illetve jelölésére vonatkozó hiányos szabályozást.
Az alacsony árfekvésű mosóporok gyenge minősége sok esetben azzal magyarázható, hogy a gyártók a szokásos drágább töltőanyagok - nátrium-szulfát és szilikátok - helyett a nehezebb fajsúlyú, de jóval olcsóbban beszerezhető nátrium-kloridot, vagyis közönséges konyhasót használják. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság egy korábbi vizsgálata szerint majd minden második mosópor 10 százaléknál nagyobb mennyiségű konyhasót tartalmaz, sőt, a nátrium-klorid aránya gyakorta meghaladja az 50 százalékot is. A magas konyhasó koncentráció többnyire mérsékelt mosóanyag-tartalommal párosul, ami a szóban forgó termékek mosóhatását is kérdésessé teszi. Ez különösen jellemző az alacsony árkategóriájú mosóporokra.
"Mindez azt jelenti, hogy a fogyasztót becsapják, mert mosópor áron lényegében konyhasót kap" - hangsúlyozta Herczog Edit. A fogyasztók anyagi megkárosításán túl a közérdek is sérül, hiszen károsodik a környezet, a mosóvízzel a csatornahálózatba kerülő fölösleges konyhasó jelentős terhelést ró az édesvizekre.
Mindez azért is lehetséges, mert a mosó- és tisztítószerekről szóló 648/2004/EK rendelet nem írja elő, hogy a csomagoláson kötelezően fel kellene tüntetni a töltőanyagok, beleértve a nátrium-kloridot, és általában a konyhasó vegyi készítményekben való felhasználását sem tiltja uniós jogszabály, ezért lenne szükséges a mosóporok összetételével és jelölésével kapcsolatos közösségi szabályozás szigorítására.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen
- Kempf Zoltán egy időre háttérbe szorítja az influenszerkedést, és megcélozza az olimpiát
- Az oroszoknak még több harci robot kell