8 °C Budapest

Percenként 3 vevő a magyar McDonald's éttermekben

2010. május 10. 09:47

A vártnál jobb eredménnyel zárta az idei első negyedévet a McDonald's hazánkban. A legnagyobb hazai étteremlánc bevétele mindössze 3,3%-kal esett vissza, a piaci átlag 10%-kal szemben -írja a Világgazdaság.

Radek Janalík, a gyorsétteremlánc magyarországi leányvállalatának ügyvezető igazgatója szerint mindez olyan, a hálózattól független tényezőkkel is magyarázható, mint például az Avatar mozisikere, amely a bevásárlóközpontokban működő éttermek forgalmát is növelte. Az egy évvel korábbi 79 milliós vendégszám nagyjából egymillióval csökkent, az átlagos vásárlás összege a 2008-as szinten, ezer forint körül marad. (A Pénzcentrum becslése szerint a fenti számok alapján, 12 órás átlagos nyitva tartással percenként átlagosan 3 vevőt szolgáltak ki tavaly a magyar McDonald's éttermekben.)

A 2009-ben bevezetett kuponoknak köszönhetően a magasabb árkategóriába tartozó termékeknél is forgalomnövekedést tudtak elérni: BigMacből 6 millió fogyott, 1,2 millióval több, mint egy évvel korábban.

Az ügyvezető igazgató szerint rövid távon nem várható az étteremlánc bővítésének felgyorsítása.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem