Környezettudatos tisztítószereket tesztelt a neves Which? kutatócég. A vizsgálatokból az derül ki, hogy a környezetbarát marketingjelzőkkel teleaggatott termékek egyáltalán nem jobbak a környezet számára.
14 környezetbarátként hirdetett háztartási cikket -például WC-tisztítókat, mosogatógép-tablettákat, pelenkákat- vizsgálva a szakértők azt állapították meg, hogy nincs meggyőző bizonyíték arra, hogy ezen termékek valóban kisebb kockázatot jelentenek a környezet számára. A vizsgált termékek között egyaránt szerepeltek világszerte ismert márkák (Ariel, Persil), és az áruházláncok (Asda, Tesco) saját márkás termékei.
A megállapítások között szerepel például, hogy nincs hiteles bizonyíték arra, hogy a hagyományos termékekkel szemben a "zöld" háztartási tisztítószerekben található vegyszerek kevésbé lennének károsak a vízi környezetre. Összetevőik sok esetben szinte teljesen megegyeznek a hagyományos termékekével. A "Tesco Naturally" egyik termékét például azzal reklámozzák, hogy nem tartalmaz foszfátokat, és nem hagy maga után veszélyes maradványokat. Nos, a hasonló -ám nem környzetbarátként hirdetett- termékek sem.

A kutatók szerint általánosságban összesen annyi a különbség, hogy a környezetbarátként reklámozott termékek valamelyest hamarabb elbomlanak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Martyn Hocking, a Which? szakértője szerint ha egy gyártó "eco" jelzővel illeti termékét, elegendő és egyértelmű bizonyítékokat kell mutatnia arra, hogy az adott áru valóban kevésbé szennyező.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








