31 °C Budapest

A magyarok temetik, máshol bombasiker az eddig ismeretlen termék

Pénzcentrum
2010. április 19. 16:58

Miközben nálunk leáldozóban van a zacskóstej csillaga, addig a nagy-britanniai Sainsbury's szupermarket a saját várakozásait felülmúló sikerrel vezette be az üveg illetve műanyag palack helyett műanyag zacskóba csomagolt tejet.

75%-kal kevesebb csomagolóanyag felhasználásával jár, és akár 1400 tonna műanyagot lehetne spórolni, ha az Egyesült Királyságban igen elterjedt műanyag flakonok helyett zacskóba csomagolt két pintes (1,14 liter) tejet vásárolnának a fogyasztók az áruházaikban - hangzik a Sainsbury's egyik érve az országosan bevezetett újítása mellett.

A környezetvédelmi szempontok mellett nem mellékes az áruházlánc vásárlók tárcáját érintő érve sem. Zacskóban értékesítve ugyanis 6 pennyvel (kb. 7%-kal) olcsóbban tudják adni a 2%-os zsírtartalmú tejet. A termék februári bevezetésekor a szupermarket szóvivője úgy nyilatkozott, hogy a zacskóstej a vásárlói szokások legnagyobb változását fogja hozni a szigetországban az elmúlt tíz évre visszamenőleg.

Az áruházlánc optimizmusa beigazolódni látszik. Alig telt el két hónap, és a zacskóstej nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében. A Sainsbury's mintegy 500 üzletében eladott tej 10%-át műanyag zacskóban viszik haza a fogyasztók, ez nagyjából a kétszerese a korábban várt értéknek.

Az üzlet álltja a kiszerelés még bőven nem érte el népszerűsége csúcsát. A szupermarket mintegy 400 ezer kiöntőt bocsát ingyen a vevők rendelkezésére a következő hónap folyamán, hogy a még bizonytalankodó fogyasztók kételyeit eloszlassa a termékkel kapcsolatban - közölte az International Supermarket News.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. június 20. vasárnap
Rafael
24. hét
Június 20.
Apák napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?