2010. márciusban az egyhavi átlagos fogyasztóiár-emelkedés 0,7% volt, 2009. márciushoz viszonyítva az árak 5,9%-kal növekedtek. Az idei év első három hónapjában pedig átlagosan 6,0%-kal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Központi Statisztikai Hivatal.
Egy havi áremelkedés
2010. februárhoz viszonyítva az élelmiszerek árai 0,9%-kal növekedtek. Növekedett az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, friss zöldség, gyümölcs (8,2%) ára, enélkül számítva az élelmiszerek árai az előző hónaphoz képest 0,2%-kal csökkentek. Árcsökkenés volt megfigyelhető a sertéshús (2,4%) és az étolaj (2,2%) esetében.
A legnagyobb mértékben a ruházkodási cikkek árai emelkedtek (2,9%), az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. Az egyéb cikkek szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (1,1%) drágultak, ezen belül a járműüzemanyagok ára 3,0%-kal nőtt. Az átlagosnál alacsonyabb áremelkedés volt megfigyelhető a szeszes italok, dohányáruk, a szolgáltatások (0,4-0,4%) és a háztartási energia (0,3%) körében. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 0,7%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.
12 havi áremelkedés
2009. márciushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál kisebb mértékben, 2,3%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a kávé 11,6, a tojás 10,4, a párizsi, kolbász 7,5, valamint a házon kívüli étkezés 6,5 százalékkal. Szintén átlag felett, 11,0%-kal nőttek a szeszes italok, dohányáruk árai.
Húspép nitrittel: ez a méregmentes parizer?
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Árcsökkenés következett be az étolaj (8,4%), a cukor (8,0%), a liszt (7,3%), a tej (6,0%) és a sertéshús (5,1%) esetében. Az átlaghoz képest nagyobb mértékben, 11,6%-kal növekedtek az egyéb cikkek árai, ezen belül a járműüzemanyagok ára 25,5%-kal, a gyógyszer, gyógyáru 8,7%-kal drágult.
A szolgáltatások átlaggal megegyező áremelkedésén belül a szemétszállítás 11,6, a csatornadíj 7,5, a vízdíj 6,8%-kal drágult. A tartós fogyasztási cikkek (3,7%) és a háztartási energia (3,5%) esetében átlag alatti volt az árnövekedés. Ez utóbbin belül az elektromos energia ára 12,3%-kal nőtt, a távfűtésé 18,6%-kal csökkent. A ruházkodási cikkekért átlagosan 1,4%-kal kellett többet fizetni, mint egy évvel ezelőtt.
Az EU 27 tagországában 2010. februárban a fogyasztói árak a harmonizált adatok szerint átlagosan 1,4%-kal voltak magasabbak, mint 2009. februárban. Árcsökkenés volt megfigyelhető többek között Lettországban (4,3%) és Írországban (2,4%), a legnagyobb áremelkedést pedig Magyarországon (5,6%) és Romániában (4,5%) mérték.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








